Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η γνωστική αξία των αφηγηματικών τεχνών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000447641
Τίτλος Η γνωστική αξία των αφηγηματικών τεχνών
Άλλος τίτλος The cognitive value of narrative arts
Συγγραφέας Γιαλιτάκης, Μιχαήλ
Σύμβουλος διατριβής Μαντινάκη Κατερίνα
Σύμβουλος διατριβής Ανδρουλιδάκης Κωνσταντίνος
Πίσσης Γιάννης
Περίληψη H παρούσα εργασία εστιάζει στις αφηγηματικές τέχνες και στοχεύει σε μία κριτική πραγμάτευση των σύγχρονων φιλοσοφικών θεωρήσεων υπέρ της γνωσιακής αξίας της τέχνης. Οι γνωστικιστικές αυτές προσεγγίσεις αναπτύσσονται σε αντίστιξη προς τα επιχειρήματα του αντι-γνωστικισμού, όπως αυτά προβάλλονται μέσα από τη θεώρηση του Jerome Stolnitz. Ως προς τη δομή της η εργασία αναπτύσσεται σε τέσσερα κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο σκεπτικισμός του Stolnitz που οδηγεί στην διακήρυξη της γνωσιακής ασημαντότητας της τέχνης. Στη συνέχεια η εργασία εστιάζει στην αντιμετώπιση των επιχειρημάτων του Stolnitz από την πλευρά των γνωστικιστών. Πιο συγκεκριμένα, το δεύτερο κεφάλαιο πραγματεύεται το ζήτημα της μεθόδου και το συναφές ζήτημα της επιβεβαίωσης των στάσεων που εκφράζει το έργο· η άποψη που υποστηρίζεται είναι ότι η τέχνη δεν συνεισφέρει στη γνώση με την προσφορά των τελικών πορισμάτων μίας μεθοδικής μελέτης του κόσμου κατά το πρότυπο της επιστήμης, αλλά μέσω της ενεργοποίησης και της κατάλληλης καθοδήγησης της φαντασίας μας. Αναφορικά με την απουσία τεκμηρίωσης, η εργασία εστιάζει σε αναγνωρισμένα γνωσιακά ενεργήματα για τα οποία δεν τίθεται ο όρος της απόδειξης ή της επιβεβαίωσης – δηλαδή, τα νοητικά πειράματα, φωτίζοντας τις διαστάσεις της γνωσιακής λειτουργίας τους που μοιράζεται η αφηγηματική τέχνη. Στο τρίτο και τέταρτο κεφάλαιο η ανάλυση επικεντρώνεται στο ζήτημα της κοινοτοπίας της καλλιτεχνικής γνώσης, ερευνώντας τους τρόπους με τους οποίους η τέχνη δύναται να προάγει τη γνώση ή την κατανόηση. Αφού εξεταστούν οι διαφορετικές μορφές γνωσιακής συμβολής της τέχνης – στο κεφάλαιο 3, η εννοιολογική γνώση και η εμβάθυνση της ηθικής κατανόησης, ενώ στο κεφάλαιο 4, η συναισθηματική εκπαίδευση και η φαινομενολογική γνώση, - η εργασία αυτή καταλήγει στο συμπέρασμα ότι οι αφηγηματικές μορφές τέχνης δύνανται να διευρύνουν τους γνωσιακούς μας ορίζοντες καλλιεργώντας τις έννοιες μας, εκπαιδεύοντας τα συναισθήματα μας, και επεκτείνοντας τη βιωματική κατανόηση της ανθρώπινης εμπειρίας.
Φυσική περιγραφή 85 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Gognitivism
Philosophy of art
Stolnitz
Γνωστικισμός
Φιλοσοφία της τέχνης
Ημερομηνία έκδοσης 2021
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 606

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 1