Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Τουρισμός και ελληνική κοινωνία την περίοδο 1945-1974  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000384995
Τίτλος Τουρισμός και ελληνική κοινωνία την περίοδο 1945-1974
Άλλος τίτλος Tourism and Greek society during the 1945-1974 period
Συγγραφέας Νικολακάκης, Μιχαήλ Γ
Σύμβουλος διατριβής Σ. Παπαιωάννου
Μέλος κριτικής επιτροπής Ν. Σερντεδάκις
Μέλος κριτικής επιτροπής Π. Λέκκας
Περίληψη Η μεταπολεμική ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα είναι εγγεγραμμένη στο διεθνές συνεχές της μεταπολεμικής μαζικοποίησης του φαινομένου και της φυγής προς το νότο εκατομμυρίων πολιτών των δυτικών κοινωνιών που λειτουργούσαν σε καθεστώς κεϋνσιανής ρύθμισης. Οι ιδιαίτερες όμως πτυχές και διαστάσεις του τουριστικού φαινομένου στην Ελλάδα είναι εγγεγραμμένες στις πολιτικές ιδιαιτερότητες της εποχής και στην ασυμφωνία ανάμεσα στις διεθνείς απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς και στους εγχώριους μεταπολεμικούς πολιτικούς σχεδιασμούς. Η ανάπτυξη του τουρισμού στην Ελλάδα μεταπολεμικά ευνοείται από την μετεμφυλιακή ένταξη της χώρας στο δυτικό στρατόπεδο και στον δυτικό διεθνή καταμερισμό της εργασίας που προωθούνταν μέσα από το σχέδιο Μάρσαλ. Οι πολιτικές ελίτ αναγνώρισαν σε αυτόν τόσο μία ελπιδοφόρα οικονομική διέξοδο για τον τόπο όσο όμως και μία μορφή κοσμοπολίτικου εκμοντερνισμού που θα τις συγκροτούσε πολιτισμικά γύρω από το αίτημα του εκδυτικισμού. Κατά την πρώτη μεταπολεμική περίοδο(1945-1974) η τουριστική βιομηχανία της Ελλάδας αναπτύχθηκε γύρω από τα παραπάνω προστάγματα, ως μία κρατική ή στηριζόμενη από το κράτος, οικονομική δραστηριότητα προσανατολισμένη προς τα ανώτερα στρώματα των δυτικών κοινωνιών. Η συνθήκη αυτή τίθεται υπό αμφισβήτηση αρχικά από την πραγματικότητα του τουριστικού κύματος που καταφθάνει στην Ελλάδα, καθώς νέοι ταξιδιώτες κατέκλυζαν τη χώρα, και αργότερα από τους συνειδητούς πολιτικούς σχεδιασμούς του καθεστώτος της στρατιωτικής δικτατορίας(1967-1974) που παγίωσε τη θέση της ως τμήμα του διεθνούς τουριστικού κυκλώματος. Η εργασία αυτή καταπιάνεται με τις παραπάνω διεργασίες την περίοδο1945-1974. Επιχειρεί να το κάνει αυτό εστιάζοντας στις εφαρμοζόμενες πολιτικές, στο δημόσιο λόγο και στις αναπαραστάσεις του τουριστικού φαινομένου στον ελληνικό περιοδικό τύπο και διαφημιστικό λόγο της εποχής. Συγκεκριμένα, αντλεί από την ιδέα της σχέσης μεταξύ της ανάπτυξης της«οικονομίας της αγοράς» και των κρατικών πολιτικών, όπως αυτή αναπτύχθηκε από τον Καρλ Πολάνιυ, για να χαρτογραφήσει τους τρόπους με τους οποίους η τουριστική οικονομία θεμελιώθηκε στο συγκεκριμένο«χωροχρονικό» πλαίσιο. Επιπλέον, προσπαθεί να αντλήσει συμπεράσματα αναφορικά με τους πολιτισμικούς μετασχηματισμούς της ελληνικής Σελίδα| vi κοινωνίας την πρώτη μεταπολεμική περίοδο χρησιμοποιώντας τις έννοιες του «εκχρηματισμού», όπως αναπτύσσεται στο έργο του Γκέοργκ Σίμμελ και της «εμπορευματοποίησης», όπως συναντάται στην ευρύτερη κριτική-μαρξιστική παράδοση. Εν κατακλείδι η εργασία επιχειρηματολογεί για το ότι η ανάπτυξη της τουριστικής αγοράς στο ελληνικό οικονομικό συγκείμενο σε συνδυασμό με την αδυναμία των δημοκρατικών θεσμών εκπροσώπησης οδήγησε μεσοπρόθεσμα στην ελλιπή ρύθμιση του δημόσιου χώρου, την αδυναμία της περιβαλλοντικής πολιτικής στη χώρα αλλά και στη διάχυση του κοινωνικά παραγόμενου πλούτου από την τουριστική ανάπτυξη προς τα κατώτερα στρώματα. Παράλληλα, όμως, συνέβαλε και στον πολιτισμικό μετασχηματισμό της ελληνικής κοινωνίας με καθοριστικό τρόπο ως προς την διαμόρφωση της μεταπολιτευτικής ελληνικής ταυτότητας.
Φυσική περιγραφή xv, 633 σ. : πίν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Commodification
Greek society
Postwar Greece
Tourism
Tourism Greece History 20th century
Tourism Social aspects Greece
Tourism development
Ελληνική κοινωνία
Εμπορευματοποίηση
Μεταπολεμική Ελλάδα
Τουρισμός
Τουριστική ανάπτυξη
Ημερομηνία έκδοσης 2013
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Κοινωνιολογίας--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Εμφανίσεις 210

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 62