Περίληψη |
Η βέλτιστη εκμετάλλευση του φάσματος σε συνδυασμό με τις εξελιγμένες τεχνικές τιμολόγησης έχουν άμεση επίδραση στα κέρδη των παρόχων. Επιπλέον, βασιζόμενοι στη γνώση των
χαρακτηριστικών των ασύρματων χρηστών, όπως είναι η ζήτηση και το επιθυμητό ποσό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν γι' αυτήν οι χρήστες, οι πάροχοι έχουν τη δυνατότητα να σχεδιάσουν κατάλληλα πακέτα ομιλίας με σκοπό να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους. Από την άλλη πλευρά, οι χρήστες μπορεί να έχουν διαφορετικά ενδιαφέροντα και προτιμήσεις όσον αφορά την τιμή και την ποιότητα υπηρεσίας (QoS).
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα εφαρμογής των εικονικών δικτύων στον τομέα των επιχειρήσεων είναι αυτό του εικονικού παρόχου ασύρματων υπηρεσιών (MVNO). Οι εικονικοί
πάροχοι ασύρματων υπηρεσιών δεν διαθέτουν δικό τους δίκτυο, αλλά δανείζονται φάσμα και δικτυακή υποδομή από παρόχους ασύρματων υπηρεσιών (MNO). Στο πρώτο μέρος της
παρούσας εργασίας επικεντρωνόμαστε στο μοντέλο τιμολόγησης ενός εικονικού παρόχου ασύρματων υπηρεσιών που δραστηριοποιείται στη λιανική αγορά και ενός παρόχου ασύρματων υπηρεσιών, ο οποίος παρέχει στον πρώτο πρόσβαση στο δίκτυό του και τον χρεώνει σε επίπεδο χονδρικής. Στην περίπτωση που δεν υπάρχουν περιορισμοί χωρητικότητας στο δίκτυο (δηλ., άπειρη χωρητικότητα δικτύου), αποδεικνύουμε ότι η βέλτιστη στρατηγική τιμολόγησης και για τους δύο παρόχους, εξαρτάται μόνο από την κατανομή που παρουσιάζει το επιθυμητό ποσό των χρηστών. Η ανάλυσή μας δείχνει ότι αν οποιοσδήποτε από τους παρόχους (MVNO ή ΜΝΟ) εκτιμήσει λάθος τα χαρακτηριστικά του επιθυμητού ποσού των χρηστών και χρησιμοποιήσει αυτήν την εκτίμηση στην τιμολόγηση, επηρεάζεται το κέρδος και των δύο. Επιπλέον, η «συνεργασία» ανάμεσα στους δύο παρόχους στην τιμολόγηση μπορεί να συμβάλλει στην
αποκόμιση μεγαλύτερου κέρδους, σε σχέση με την περίπτωση όπου λειτουργούν ανεξάρτητα. Το δεύτερο μέρος της εργασίας μοντελοποιεί μια ασύρματη αγορά στην οποία χρήστες
με συγκεκριμένη ζήτηση σε χρόνο ομιλίας, μηνύματα κειμένου, και δεδομένα, διαλέγουν το βέλτιστο πακέτο ομιλίας, δηλαδή αυτό με το ελάχιστο κόστος. Λαμβάνοντας υπ' όψιν την αβεβαιότητα στην εκτίμηση των χρηστών για τη ζήτησή τους, εξετάζουμε πως διαφοροποιούνται οι επιλογές τους. Καθώς η αβεβαιότητα αυξάνεται, οι χρήστες δεν επιλέγουν το βέλτιστο πακέτο
ομιλίας, συνεπώς τα έξοδά τους είναι αυξημένα. Επιπλέον, ο αριθμός των χρηστών που μένουν εκτός αγοράς αυξάνεται, ενώ είναι πιθανόν κάποιοι χρήστες να ξοδέψουν περισσότερα απ'
όσα ήταν διατεθειμένοι να δώσουν. Τέλος, οι πάροχοι φαίνεται να επωφελούνται καθώς τα κέρδη τους αυξάνονται με την αβεβαιότητα των χρηστών.
|