Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας πρότυπης παρεμβατικής μελέτης στην αναγνωστική ευχέρεια σε μαθητές του δημοτικού σχολείου με αναγνωστικές δυσκολίες  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000419463
Τίτλος Διερεύνηση της αποτελεσματικότητας μιας πρότυπης παρεμβατικής μελέτης στην αναγνωστική ευχέρεια σε μαθητές του δημοτικού σχολείου με αναγνωστικές δυσκολίες
Άλλος τίτλος Investigation of the effectiveness of a interventional study in reading fluency in students of primary school with reading difficulties
Συγγραφέας Αποστολάκη, Χρυσάνθη
Σύμβουλος διατριβής Μουζάκη Αγγελική
Μέλος κριτικής επιτροπής Μανωλίτσης Γεώργιος
Κυπριωτάκη Μαρία
Περίληψη Οι αναγνωστικές δυσκολίες αποτελούν πρωταρχική αιτία για την οποία οι μαθητές παραπέμπονται σε υπηρεσίες ειδικής εκπαίδευσης(Therrien & Kubina, 2006). Η ευχερής ανάγνωση αποτελεί μια απαραίτητη δεξιότητα, την οποία οι μαθητές πρέπει να κατακτήσουν για να είναι επιτυχημένοι στην ακαδημαϊκή τους πορεία, αλλά και στην μετέπειτα ζωή τους. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής μελέτης ήταν να διερευνήσει την αποτελεσματικότητα ενός πρότυπου παρεμβατικού προγράμματος στην βελτίωση της αναγνωστικής ευχέρειας, σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Το δείγμα απαρτίζονταν από δώδεκα μαθητές τρίτης και τετάρτης δημοτικού, που αντιμετώπιζαν αναγνωστικές δυσκολίες και φοιτούσαν σε τμήματα ένταξης τυπικών σχολείων . Ο μεθοδολογικός σχεδιασμός βασίστηκε στο μοντέλο μεμονωμένου ατόμου(single subject design), ενώ η παρεμβατική διαδικασία σχεδιάστηκε βάσει της «Υπόθεσης Λεξικής Ποιότητας». Για το λόγο αυτό, η παρέμβαση ήταν σφαιρική και περιελάμβανε τους τομείς της φωνολογίας και μορφολογίας, της αποκωδικοποίησης και ευχέρειας, αλλά και της κατανόησης. Η ερευνητική διαδικασία περιλάμβανε τρεις φάσεις των έξι συνεδριών με διάρκεια τεσσάρων μηνών. Πριν και μετά από κάθε φάση συνεδριών, οι μαθητές αξιολογούνταν στην αναγνωστική ευχέρεια , ενώ πραγματοποιήθηκαν επίσης αρχικές και τελικές μετρήσεις. Τα αποτελέσματα των αρχικών μετρήσεων έδειξαν πως η πλειοψηφία των μαθητών είχε πολύ χαμηλές επιδόσεις στην αναγνωστική ευχέρεια. Μετά την εξαγωγή των αποτελεσμάτων προέκυψε πως όλοι οι μαθητές βελτίωσαν την ευχέρεια τους σε επίπεδο λέξεων και ψευδολέξεων ,ενώ σε επίπεδο ευχέρειας κειμένου, βελτιώθηκαν επίσης όλοι οι μαθητές με εξαίρεση δύο από αυτούς. Η βελτίωση της ευχέρειας, οδήγησε σε βελτιωμένες επιδόσεις και στον τομέα της κατανόησης, και κατά συνέπεια της γενικής αναγνωστικής τους δεξιότητας. Μάλιστα κάποιοι από τους μαθητές παρουσίασαν αξιοσημείωτη αύξηση στις επιδόσεις τους. Συμπερασματικά, η παρακάτω μελέτη αποδεικνύει την σημαντικότητα διεξαγωγής σφαιρικών παρεμβάσεων, που άπτονται όλων των συνιστωσών που σχετίζονται με την αναγνωστική δεξιότητα.
Φυσική περιγραφή 113 σ. : εικ., πίν., σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Comprehension
Decoding
Intervention program
Learning difficulties
Phonological awareness
Reading fluency
Spelling
Αναγνωστική ευχέρεια
Αποκωδικοποίηση
Κατανόηση
Μαθησιακές δυσκολίες
Ορθογραφία
Παρεμβατικό πρόγραμμα
Φωνολογική επίγνωση
Ημερομηνία έκδοσης 2018-11-19
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 58

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 44