|
Κωδικός Πόρου |
000425369 |
Τίτλος |
Γραμματισμός στην ελληνική ως δεύτερη ή/και ως ξένη γλώσσα |
Άλλος τίτλος |
Literature in greek language as second or/and foreign |
Συγγραφέας
|
Κοντομανώλη, Νομική
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Σπαντιδάκης Ιωάννης
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Βασαρμίδου Δέσποινα
|
Περίληψη |
Η παρούσα πτυχιακή εργασία βασίστηκε σε ένα συνδυαστικό μοντέλο κατανόησης γραπτού λόγου που ενσωματώνει τις βασικές κοινές θεωρητικές παραδοχές των κοινωνικο-γνωστικών και των κοινωνικο-πολιτισμικών προσεγγίσεων, καθώς και των προσεγγίσεων γραμματισμού σκοπεύοντας να σχεδιάσει, να εφαρμόσει και να αξιολογήσει μια διδακτική παρέμβαση που σχετίζεται με την μάθηση και την διδασκαλία της κατανόησης του γραπτού λόγου και των πληροφοριακών κειμένων σε δίγλωσσους μαθητές.
Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας ήταν να σχεδιάσει και να εφαρμόσει ένα υποστηρικτικό και παροτρυντικό περιβάλλον μάθησης και διδασκαλίας της κατανόησης του γραπτού λόγου σε παιδιά που έχουν την ελληνική γλώσσα ως δεύτερή ή και ξένη γλώσσα με την παροχή και τη χρήση κοινωνικο-διαδικαστικών διευκολύνσεων, προκειμένου να βοηθήσει μαθητές της Ε΄ τάξης δημοτικού, οι οποίοι αντιμετωπίζουν προβλήματα στην κατανόηση του γραπτού λόγου. Η παρούσα πτυχιακή εργασία στόχευε να διερευνήσει την επίδραση της συγκεκριμένης διδακτικής παρέμβασης σε δίγλωσσους μαθητές-αναγνώστες στην βελτίωση της ποιότητας της κατανόησης του γραπτού λόγου κατά την επεξεργασία πληροφοριακών κειμένων σύγκρισης, στην ανάπτυξη της μεταγνωστικής γνώσης αναφορικά με την αναγνωστική διαδικασία και στην ανάπτυξη μεταγνωστικών στρατηγικών κατανόησης κατά την διαδικασία της αναγνωστικής κατανόησης.
Η έρευνα διήρκησε περίπου δύο μήνες και πραγματοποιήθηκε σε κατάλληλες, υποστηρικτικές και αυθεντικές συνθήκες διδασκαλίας στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου, σε μαθητές Ε΄ τάξης δημοτικού, οι οποίοι έχουν την ελληνική ως δεύτερη ή και ξένη γλώσσα, με προβλήματα κατανόησης του γραπτού λόγου. Η διδακτική παρέμβαση για την κατανόηση του γραπτού λόγου με την παροχή κοινωνικο-διαδικαστικών διευκολύνσεων εφαρμόστηκε στους δίγλωσσους μαθητές στο πλαίσιο της γνωσιακής μαθητείας και της φθίνουσας καθοδήγησης. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα είναι αυτή της ποιοτικής έρευνας με στοιχεία έρευνας δράσης, τα αποτελέσματα της οποίας έδειξαν σημαντική επίδραση στο γνωστικό και μεταγνωστικό επίπεδο των δίγλωσσων μαθητών-αναγνωστών.
|
Φυσική περιγραφή |
137 σ. : πανομ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Action research elements |
|
Bilingualism |
|
Cognitive apprenticeship |
|
Comparing texts |
|
Informational texts |
|
Literacy |
|
Metacognition |
|
Metacognitive strategies of reading comprehension |
|
Problems of reading comprehension |
|
Qualitative research, |
|
Reading comprehension |
|
Social-procedural facilitations |
|
Successive bilingualism, |
|
Γνωσιακή μαθητεία |
|
Γραμματισμός, |
|
Διαδοχική διγλωσσία |
|
Διγλωσσία |
|
Κατανόηση του γραπτού λόγου |
|
Κείμενα σύγκρισης |
|
Κοινωνικο-διαδικαστικές διευκολύνσεις |
|
Μεταγνωσιακές στρατηγικές κατανόησης |
|
Μεταγνώση |
|
Πληροφοριακά κείμενα |
|
Ποιοτική έρευνα |
|
Προβλήματα κατανόησης γραπτού λόγου |
|
Στοιχεία έρευνας δράσης |
Ημερομηνία έκδοσης |
2019-06-18 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Πτυχιακές εργασίες
|
|
Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες
|
Εμφανίσεις |
573 |