Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Σύγκριση δυσκολιών αισθητηριακής επεξεργασίας σε παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες : ηλικίας 6-12 ετών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000423450
Τίτλος Σύγκριση δυσκολιών αισθητηριακής επεξεργασίας σε παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες : ηλικίας 6-12 ετών
Άλλος τίτλος Comparison of sensory processing difficulties in children with and without special educational needs : aged 6-12 years.
Συγγραφέας Κωστοπούλου, Ζαχαρούλα
Σύμβουλος διατριβής Τρούλη Καλλιόπη
Μέλος κριτικής επιτροπής Λιναρδάκης Μιχάλης
Γραμματικόπουλος Βασίλης
Περίληψη Η Αισθητηριακή Επεξεργασία έχει αντίκτυπο στην καθημερινή λειτουργία του ανθρώπου. Ειδικότερα, τα παιδιά με αναπηρίες, παρουσιάζουν, με βάση τη βιβλιογραφία, σε σημαντικό βαθμό πιο έντονες αισθητηριακές δυσλειτουργίες από τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να συγκρίνει τις δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας σε παιδιά με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ηλικίας 6-12 ετών. Οι δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας καταγράφηκαν από τους γονείς των παιδιών και τον εκπαιδευτικό της τάξης. Συνολικά 76 παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες: την πειραματική ομάδα (31 παιδιά) και την ομάδα ελέγχου (45 παιδιά). Η πειραματική ομάδα χωρίστηκε σε 4 υποκατηγορίες ανάλογα με τις διαγνώσεις που είχαν λάβει τα παιδιά από τις κρατικές διαγνωστικές υπηρεσίες. Οι 4 υποκατηγορίες ήταν οι εξής: Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος (7 παιδιά), Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής-Υπερκινητικότητα (6 παιδιά), μαθησιακές δυσκολίες (11 παιδιά) και συναισθηματικές δυσκολίες (7 παιδιά). Το Sensory Processing Measure (SPM, 2007) χρησιμοποιήθηκε σαν εργαλείο αξιολόγησης των αισθητηριακών παραγόντων (κοινωνική συμμετοχή, όραση, ακοή, αφή, γεύση και όσφρηση, επίγνωση του σώματος, ισορροπία και κίνηση, σχεδιασμός και ιδέες). Για κάθε παιδί, ένας γονέας συμπλήρωσε το αντίστοιχο ερωτηματολόγιο του SPM για τα αισθητηριακά χαρακτηριστικά στο περιβάλλον του σπιτιού και ο εκπαιδευτικός του συμπλήρωσε το ερωτηματολόγιο του SPM για τα ίδια χαρακτηριστικά στο σχολικό περιβάλλον. Στην έρευνα συνυπολογίστηκε το φύλο του παιδιού, η περιοχή κατοικίας, η ηλικία και το μορφωτικό επίπεδο γονέα. Τα αποτελέσματα της έρευνας ανέδειξαν ότι όλες οι ΕΕΑ υστερούσαν από τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης στην αισθητηριακή επεξεργασία και σχεδόν όλες οι ΕΕΑ στους περισσότερους τομείς υστερούσαν ισχυρά στατιστικά σημαντικά ή στατιστικά σημαντικά από τα παιδιά χωρίς ΕΕΑ. Με βάση τα αποτελέσματα και την υπάρχουσα βιβλιογραφία προτείνεται η περαιτέρω διερεύνηση των αισθητηριακών χαρακτηριστικών των παιδιών με ΕΕΑ σε σχέση με τα παιδιά τυπικής ανάπτυξης.
Φυσική περιγραφή 163 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Sensory processing difficulties
Special educational needs
Δυσκολίες αισθητηριακής επεξεργασίας
Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ημερομηνία έκδοσης 2019
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 270

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 29