Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ενσωμάτωση του θέματος της κλιματικής αλλαγής στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Δημοτικής Εκπαίδευσης με την υποστήριξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000411727
https://
Τίτλος Ενσωμάτωση του θέματος της κλιματικής αλλαγής στο Αναλυτικό Πρόγραμμα της Δημοτικής Εκπαίδευσης με την υποστήριξη των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας
Άλλος τίτλος Incorporation of the subject of climate change in the primary school curriculum via the use of information and communication technologies
Συγγραφέας Καλιαντζή, Γκόλφω
Σύμβουλος διατριβής Β. Μακράκης
Περίληψη Στη διατριβή αυτή παρουσιάζεται μια προσπάθεια ενσωμάτωσης του θέματος της κλιματικής αλλαγής στο υπάρχον Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού δημοτικού σχολείου μέσω Τ.Π.Ε. Ο γενικός σκοπός της διατριβής είναι μέσω της συμμετοχικής χειραφετικής έρευνας δράσης να αλλάξουν οι συμπεριφορές εκπαιδευτικών και μαθητών με την υποστήριξη ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης με θέμα την κλιματική αλλαγή, ώστε να υπάρξουν δράσεις σχετικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση των φαινομένων της κλιματικής αλλαγής. Στη διατριβή διασαφηνίζεται το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής και παρουσιάζονται οι περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες του φαινομένου. Επίσης, περιγράφεται η πορεία από την Παγκόσμια Εκπαίδευση στην Εκπαίδευση Κλιματικής Αλλαγής για την Αειφόρο Ανάπτυξη. Στη συνέχεια, αναλύονται οι θεωρίες μάθησης που υιοθετήθηκαν (η κριτική παιδαγωγική, η μετασχηματιστική μάθηση και το μαθησιακό μοντέλο ΕxConTra), η χρήση των Τ.Π.Ε. ως γνωστικά εργαλεία μάθησης και οι θεωρίες σχεδιασμού ΑΠ. Επιλέχθηκε να σχεδιαστεί ένα ανοιχτό διαθεματικό ΑΠ για την κλιματική ως πράξις που ενσωματώνεται με το υπάρχον ελληνικό ΑΠ μέσω ενός διαδικτυακού περιβάλλοντος μάθησης που σχεδιάστηκε με το Drupal και το Flash. Η υλοποίηση του έργου πραγματοποιήθηκε μέσω συμμετοχικής χειραφετικής έρευνας δράσης. Στη διατριβή περιγράφονται οι τρεις κύκλοι και όλες οι διαδικασίες που αφορούν σε αυτήν την έρευνα. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, επετεύχθησαν ο γενικός σκοπός και οι περισσότεροι από τους επιμέρους στόχους της έρευνας. Oι εκπαιδευτικοί, αν και συμμετείχαν στις εξωσχολικές δράσεις μαζί με τους μαθητές τους παρέμειναν σε όλη τη διάρκεια της έρευνας απλοί θεατές και διευκολυντές της διαδικασίας. Βέβαια, εξέφρασαν την επιθυμία να σχεδιάσουν στο μέλλον εξωσχολικές δραστηριότητες με στόχο τη δράση και την αλλαγή προβληματικών καταστάσεων. Προτείνεται να διερευνηθεί περαιτέρω τι μπορεί να δώσει στους εκπαιδευτικούς κίνητρα για την υιοθέτηση νέων και καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης.
Φυσική περιγραφή 292 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Action research
Climate change
Curriculum
Global studies
ICT
Primary education
Sustainable development
Έρευνα δράσης
Αειφόρος ανάπτυξη
Αναλυτικό πρόγραμμα
Κλιματική αλλαγή
Παγκόσμια εκπαίδευση
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση
ΤΠΕ
Ημερομηνία έκδοσης 2016
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Εμφανίσεις 195

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 9