|
Κωδικός Πόρου |
000471055 |
Τίτλος |
Απόψεις νηπιαγωγών ως προς τη διδακτική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στα παιδιά σε σχέση με την κατανόηση / Φρέρη Μαριάννα. |
Άλλος τίτλος |
Kindergarten teachers' views on the instructional use of digital media for narrative reading texts to children in relation to comprehension |
Συγγραφέας
|
Φρέρη, Μαριάννα
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Γρηγοράκης Ιωάννης
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Ζαράνης Νικόλαος
Μανωλίτσης Γεώργιος
|
Περίληψη |
Τα ψηφιακά μέσα αποτελούν πολύτιμα εργαλεία μάθησης, ενισχύοντας την εκπαιδευτική διαδικασία και προσφέροντας στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, διαδραστικές και πολυμεσικές εμπειρίες. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις νηπιαγωγών ως προς τη διδακτική αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στα παιδιά σε σχέση με την κατανόηση. Στην έρευνα συμμετείχαν 105 νηπιαγωγοί που εργάζονταν σε δημόσια και ιδιωτικά νηπιαγωγεία της Κρήτης, στους οποίους χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις τύπου Likert πέντε σημείων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν θετική στάση ως προς τη διδακτική αξιοποίηση ψηφιακών μέσων, συμφωνούν σε πολύ υψηλό βαθμό ότι η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων σε μαθησιακές δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο δημιουργεί πρόσθετα εργαλεία μάθησης, αναπτύσσει τον ψηφιακό γραμματισμό των παιδιών και αυξάνει την εμπλοκή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Έδειξαν, επίσης, ότι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν σε υψηλό βαθμό για την αξιοποίηση του διαδραστικού πίνακα στην ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων και ότι η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στα παιδιά διευκολύνει την κατανόηση της ιστορίας μέσω διαδραστικών χαρακτηριστικών και οπτικοακουστικών ερεθισμάτων. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν σε πολύ υψηλό βαθμό ότι η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων ενισχύει την κατανόηση μέσω οπτικοακουστικών ερεθισμάτων που δίνουν ευκαιρίες συζήτησης αλλά και μέσω της ερμηνείας ήχων και εκφράσεων των χαρακτήρων. καθώς και στο ότι η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων για την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στα παιδιά, συγκριτικά με τις παραδοσιακές μεθόδους ανάγνωσης, ενισχύει περισσότερο την κατανόηση μέσω των οπτικοακουστικών ερεθισμάτων που δίνουν ευκαιρίες συζήτησης. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν ως προς τη δυνατότητα σχεδιασμού δραστηριοτήτων μετά την ανάγνωση με την αξιοποίηση συγκεκριμένων ψηφιακών εργαλείων καθώς και για την επιδραστικότητα που έχoυν κάποιοι εξωτερικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στην ανάπτυξη της κατανόησης των αφηγηματικών κειμένων.
|
Φυσική περιγραφή |
[116] σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Comprehension |
|
Digital media |
|
Kindergarten |
|
Reading narrative stories |
|
Ανάγνωση αφηγηματικών ιστοριών |
|
Κατανόηση |
|
Νηπιαγωγείο |
|
Ψηφιακά μέσα |
Ημερομηνία έκδοσης |
2025-03-07 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
577 |