Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η επίδραση της παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών : η διδασκαλία του φαινομένου της σκιάς σε μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000468207
Τίτλος Η επίδραση της παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών : η διδασκαλία του φαινομένου της σκιάς σε μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού
Άλλος τίτλος The effect of gamification in science teaching : shadow phenomena teaching on 6th grade students
Συγγραφέας Τσιάτσια, Σοφία
Σύμβουλος διατριβής Καλογιαννάκης Μιχαήλ
Μέλος κριτικής επιτροπής Ζαράνης Νικόλαος
Παπαδάκης Σταμάτης
Περίληψη Η παιχνιδοποίηση αποτελεί στρατηγική που αξιοποιείται από την εκπαίδευση με στόχο να διαμορφώσει μια ποιοτική και αποτελεσματική μάθηση. Οι μελέτες εστιάζουν στην αποτελεσματικότητα της παιχνιδοποίησης στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών, καθώς η εφαρμογή της έχει συνδεθεί με ενίσχυση των μαθησιακών αποτελεσμάτων αλλά και την κινητοποίηση των μαθητών/τριών. Στόχος της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επίδραση της παιχνιδοποίησης στην κατανόηση ενός φαινομένου του φωτός, αυτού της σκιάς, αλλά και στην εσωτερική κινητοποίηση των μαθητών/τριών, συγκριτικά με τη μη παιχνιδοποιημένη διδασκαλία. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 30 μαθητές/τριες δύο τμημάτων ΣΤ΄ Δημοτικού, χωρισμένα σε δύο ομάδες, την πειραματική και την ελέγχου. Η συλλογή των δεδομένων της έρευνας έγινε με χορήγηση, πριν και μετά τις διδασκαλίες, τεστ αυτοαξιολόγησης της κατανόησης του φαινομένου της σκιάς, ενώ η εσωτερική κινητοποίηση των μαθητών/τριών αξιολογήθηκε με ερωτηματολόγιο βασισμένο στο test IMI (Intrinsic Motivation Inventory). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παιχνιδοποίηση έχει θετική επίδραση στην κατανόηση, συγκριτικά με την παραδοσιακή μορφή της διδασκαλίας, ενώ τα αποτελέσματα για την ενεργοποίηση της εσωτερικής κινητοποίησης ήταν και αυτά αισιόδοξα. Προτείνεται η έρευνα να επαναληφθεί σε δεύτερο χρόνο με μεγαλύτερο δείγμα.
Φυσική περιγραφή 124 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Gamification
Intrinsic motivation
Science teaching
Shadow phenomena
Εσωτερική κινητοποίηση
Παιχνιδοποίηση
Φαινόμενο σκιάς
Φυσικές επιστήμες
Ημερομηνία έκδοσης 2024-09-16
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 156

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 1