Περίληψη |
Τα ασύρματα δίκτυα πολλαπλών ζεύξεων όπως τα κινητά δίκτυα χωρίς υποδομή (MANETs), τα ασύρματα δίκτυα αισθητήρων (WSNs) και τα ασύρματα δίκτυα πλέγματος (Mesh networks), έγιναν ευρέως γνωστά χάρις στην εύκολη εγκατάστασή τους με χαμηλό κόστος και στο εύρος των εφαρμογών τους, που ποικίλλουν, από τελευταίο μίλι δικτυακής πρόσβασης μέχρι την παρατήρηση περιβάλλοντος και τα δίκτυα οχημάτων.
Η δρομολόγηση σε αυτά τα δίκτυα αποτελεί πρόκληση, κυρίως λόγω της αναξιοπιστίας των ασυρμάτων ζεύξεων αλλά και των παρεμβολών μεταξύ των ταυτόχρονων εκπομπών. Εξαιτίας αυτών των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, οι παραδοσιακές τεχνικές δρομολόγησης που επιλέγουν ένα βέλτιστο μονοπάτι και προωθούν τα πακέτα σε έναν συγκεκριμένο επόμενο κόμβο, αποδεικνύονται ανεπαρκείς. Τα τελευταία χρόνια η ευκαιριακή δρομολόγηση έχει προταθεί για την αντιμετώπιση των αναξιόπιστων εκπομπών, χάρις στην ικανότητά της να εκμεταλλεύεται την ευρυεκπομπή που είναι βασική ιδιότητα του ασύρματου μέσου.
Παρά το γεγονός αυτό, τα υπάρχοντα προτόκολλα ευκαριακής δρομολόγησης διακρίνονται από ελλειπή κατανόηση των συνεπειών που έχει ο σχεδιασμός ενός τέτοιου προτοκόλλου στην απόδοση του. Μάλιστα ειναι ασαφές σε ποιο βαθμό η βελτίωση στην απόδοση σε σχέση με τις παραδοσιακές τεχνικές δρομολόγησης, οφείλεται στα ευκαιριακά στοιχεία των προτοκόλλων αυτών και κατά πόσο οφείλεται σε επιπρόσθετα στοιχεία τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν και στα παραδοσιακά προτόκολλα, όπως μέθοδοι επιβεβαιώσεων.
Προκειμένου να μελετηθεί πώς τα βασικά στοιχεία επηρεάζουν μια μέθοδο ευκαριακής δρομολόγησης, ανέπτυξα ένα πλαίσιο όπου με τη βοήθεια προσομείωσης προέκυψαν τα απαραίτητα συμπεράσματα πάνω στα οποία βασίστηκε η σχεδίαση μιας νέας προσαρμόσιμης διαδικασίας ευκαιριακής δρομολόγησης.
Στη συνέχεια, η προτεινόμενη διαδικασία συγκρίθηκε, ως προς την καθυστέρηση και την κατανάλωση πόρων, με δυο διακεκριμένα προτόκολλα ευκαιριακής δρομολόγησης, τα SOAR και Directed Transmission, υπό διάφορες συνθήκες σφαλμάτων λόγω κακής ποιότητας καναλιού και λάνθασμένων εκτιμήσεων. Τέλος, η προτεινόμενη διαδικασία δρομολόγησης επεκτάθηκε ώστε να υποστηρίζει την συνύπαρξη πολλών ροών στο δίκτυο, γεγονός που επιβεβαιώνεται μέσω προσομειώσεων.
|