|
Κωδικός Πόρου |
000464769 |
Τίτλος |
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση διαδραστικού εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης για τη διδασκαλία τοπικής ιστορίας σε μαθητές για την Αρχαία Λισσό |
Άλλος τίτλος |
Design, implementation and evaluation of interactive educational material using the method of Distance Education for teaching local history to students about Ancient Lissos |
Συγγραφέας
|
Βεργεράκη, Αικατερίνη
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Κωτσίδης Κωνσταντίνος
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Χαλκιαδάκης Εμμανουήλ
|
Περίληψη |
Στα πλαίσια της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας, σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε
εκπαιδευτικό υλικό με τίτλο: «Η Αρχαία Λισσός», σύμφωνα με τη μεθοδολογία της Εξ
Αποστάσεως Εκπαίδευσης. Το εν λόγω εκπαιδευτικό υλικό δημιουργήθηκε στα πλαίσια
της Εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης για την Εκπαίδευση των μαθητών δημοτικού
εστιάζοντας στην περίπτωση της αρχαίας Λισσού ή Λισού, καθώς συναντιέται και με τους
δύο τύπους. Για την υλοποίηση του εφαρμόστηκαν οι αρχές σχεδιασμού εκπαιδευτικού
υλικού που έχουν διατυπώσει οι θεωρητικοί του πεδίου της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης
και αξιοποιήθηκαν το ψηφιακό εργαλείο h5p και η πλατφόρμα Chamilo. Επιπλέον,
δημιουργήθηκε ένα παιχνίδι επαυξημένης πραγματικότητας με τις εφαρμογές
Actionbound και Blippar για την περιήγηση στην Αρχαία Λισσό. Εν συνεχεία, το
Εκπαιδευτικό υλικό αποτιμήθηκε από τρεις ειδικούς της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης ως
προς τα τρία Ερευνητικά Ερωτήματα που είχαν τεθεί ως υποχρεωτικά προς διερεύνηση
από όλους τους φοιτητές του Προγράμματος. Πιο αναλυτικά, ερευνήθηκε ως προς το αν
διέπεται από τις αρχές και τη μεθοδολογία της Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης, αν
δημιουργήθηκε σύμφωνα με τις αρχές της Πολυμεσικής Μάθησης κι ως προς το ποια είναι
τα δυνατά σημεία του και ποιες προτάσεις βελτίωσης μπορούν να γίνουν. Έπειτα
αποτιμήθηκε από πέντε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ως προς δύο
ερευνητικά ερωτήματα: το κατά πόσο το εκπαιδευτικό υλικό είναι κατάλληλο να
αξιοποιηθεί στην εκπαιδευτική πράξη στο πλαίσιο της διδασκαλίας της τοπικής Ιστορίας
κι ως προς το ποια είναι τα δυνατά σημεία του και ποιες προτάσεις βελτίωσης μπορούν να
πραγματοποιηθούν.
Η αποτίμηση έγινε με τη χρήση της ποιοτικής μεθόδου έρευνας και πιο συγκεκριμένα
διαμορφωτικής αξιολόγησης περιεχομένου. Ως μέσα συλλογής δεδομένων
χρησιμοποιήθηκαν δύο ερωτηματολόγια με ερωτήσεις ανοικτού τύπου, ένα για κάθε ομάδα
ερευνητών. Για την επιλογή των συμμετεχόντων εφαρμόστηκε η σκόπιμη δειγματοληψία
κριτηρίου κι η ομάδα των συμμετεχόντων αποτελεί δείγμα ευκολίας.
Τα αποτελέσματα των ερευνών έδειξαν πως το εκπαιδευτικό υλικό ήταν διαδραστικό, εύχρηστο, ευχάριστο και σχεδιασμένο σύμφωνα με τη μεθοδολογία της ΕξΑΕ και οι
εκπαιδευτικοί στο σύνολο τους θα το εφάρμοζαν στην διδακτική τους πράξη.
|
Φυσική περιγραφή |
164 σ. : εικ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Distance learning |
|
Evaluation of educational material. |
|
Teaching and learning material |
|
Teaching of local History in primary school |
|
Αποτίμηση Εκπαιδευτικού Υλικού |
|
Διδασκαλία Τοπικής Ιστορίας στο Δημοτικό Σχολείο |
|
Εκπαιδευτικό Υλικό |
|
Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2024-03-25 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
337 |