Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και μουσειοπαιδαγωγική : Η περίπτωση του Μουσείου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000416350
https://
Τίτλος Εκπαίδευση εκπαιδευτικών και μουσειοπαιδαγωγική : Η περίπτωση του Μουσείου Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης
Άλλος τίτλος Teacher's training and museum education : the case of Museum of Education of University of Crete
Συγγραφέας Σαριδάκη, Βασιλική
Σύμβουλος διατριβής Κ. Καρράς
Περίληψη Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στο ρόλο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των μουσείων, ως προς την ενίσχυση, συμπλήρωση και υποστήριξη των στόχων του προγράμματος σπουδών εκπαίδευσης εκπαιδευτικών. Δεδομένου αυτού, μελετάται η δομή του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μουσειοπαιδαγωγική επί Χάρτου» του Μουσείου Ιστορίας της Εκπαίδευσης του ΠΤΔΕ του Πανεπιστημίου Κρήτης, ως προς το πλαίσιο εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, για να διαπιστωθεί, δηλαδή, αν το μουσείο παρέχει μεθόδους και πρακτικές που μπορούν να υποστηρίξουν το πρόγραμμα σπουδών του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Αρχικά, επιδιώκεται μια θεωρητική προσέγγιση γύρω από το επάγγελμα του εκπαιδευτικού, το ρόλο του και το σύστημα εκπαίδευσής του. Έπειτα, προσεγγίζεται η σύγχρονη Μουσειοπαιδαγωγική, ο ρόλος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και οι αντιλήψεις και οι στάσεις των εκπαιδευτικών μέσα σε αυτούς τους χώρους. Στη συνέχεια, επικεντρωνόμαστε στη μουσειοπαιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών, αναφερόμενοι σε διεθνή παραδείγματα, αλλά και σε περιπτώσεις του ελληνικού εκπαιδευτικού χώρου. Στο τέλος του πρώτου μέρους αυτής της εργασίας, πραγματοποιείται μία ανασκόπηση των ερευνών σχετικά με τις συνεργασίες μουσείων (πανεπιστημιακών και μη) με τα πανεπιστήμια χωρών σε διεθνές και ελληνικό επίπεδο και παρατίθενται παραδείγματα από τα οφέλη που προκύπτουν μέσα από αυτές τις συνεργασίες. Στο δεύτερο μέρος αυτής της εργασίας παρουσιάζονται τα δεδομένα που αντλήθηκαν, αφενός, από τη μελέτη γραπτών κειμένων και υλικού του μουσειοπαιδαγωγικού προγράμματος κι αφετέρου, από τις συνεντεύξεις (16) με τους εκπαιδευτικούς συμμετέχοντες, αλλά και τους εκπαιδευτές αυτού. Έτσι, αναδύεται ο ρόλος τους, οι διαδικασίες, τα στάδια και οι μέθοδοι που χρησιμοποιήθηκαν από τους ίδιους και τους οδήγησαν στο τελικό αποτέλεσμα, αναδεικνύοντας την ανάγκη της μουσειακής εκπαίδευσής τους ήδη από το στάδιο της κατάρτισής τους. Το τρίτο και τελευταίο μέρος αυτής της εργασίας περιλαμβάνει τα συμπεράσματα της έρευνας, το σχολιασμό αυτών των συμπερασμάτων και τις αντίστοιχες προτάσεις μουσειακής εκπαίδευσης που προτείνουν οι ίδιοι οι συνεντευξιαζόμενοι. Έτσι, διαπιστώνουμε αν τα πανεπιστήμια μπορούν, μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων των μουσείων, να στηρίξουν το πρόγραμμα σπουδών τους, μυώντας τους μελλοντικούς εκπαιδευτικούς σε εναλλακτικά διδακτικά περιβάλλοντα, καλλιεργώντας τους τις αναγκαίες δεξιότητες και αποκτώντας εκείνα τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για τη συγκρότηση της επαγγελματικής τους ταυτότητας.
Φυσική περιγραφή 189 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Museum education
Museum of Education of University of Crete
Primary school teachers
Teacher's training
Εκπαιδευτικοί Α'θμιας εκπαίδευσης
Μουσείο Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Κρήτης
Μουσειοπαιδαγωγική εκπαίδευση εκπαιδευτικών
Ημερομηνία έκδοσης 2018
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 81

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 58