Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος για τη βελτίωση της ορθογραφίας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000419455
Τίτλος Εφαρμογή παρεμβατικού προγράμματος για τη βελτίωση της ορθογραφίας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Άλλος τίτλος Implementation of an intervation program to improve reading and spelling in children with learning dissabilities
Συγγραφέας Κλινάκη, Ελευθερία
Σύμβουλος διατριβής Μουζάκη Αγγελική
Μέλος κριτικής επιτροπής Μανωλίτσης Γεώργιος
Αντωνίου Φωτεινή
Περίληψη Στόχος της παρακάτω ερευνητικής μελέτης ήταν να διερευνήσει τις επιπτώσεις ενός παρεμβατικού προγράμματος για τη βελτίωση της ανάγνωσης και της ορθογραφίας σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Για το σκοπό αυτό επιλέχθηκαν 12 μαθητές που φοιτούσαν στην Γ΄ και Δ΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και παρουσίαζαν δυσκολίες στην ανάγνωση και την ορθογραφία. Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε βασίστηκε στην απλή μελέτη περίπτωσης όπου η βελτίωση του κάθε μαθητή συγκρινόταν με τον εαυτό του. Για την αρχική αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκαν τα εξής εργαλεία: Raven’s Educational τεστ, ΤΕΣΤ-Α, τεστ ορθογραφίας, τεστ απάλειψης λέξεων και ψευδολέξεων, κριτήριο ταχύτητας ανάγνωσης λέξεων και ψευδολέξεων και η κλίμακα CBM-MAZE TEST FOR GRADE 2 για την αναγνωστική κατανόηση. Η παρέμβαση που εφαρμόστηκε διήρκησε 3 – 4 μήνες και αποτελούνταν από τρεις φάσεις των έξι συνεδριών, οι οποίες είχαν διάρκεια δυο εβδομάδων. Μεταξύ των φάσεων υπήρχαν διακοπές δύο εβδομάδων ώστε να γίνονται οι απαραίτητες μετρήσεις. Οι συνεδρίες παρέμβασης βασίστηκαν στο μοντέλο του Perfetti και περιλάμβαναν μια συνολική παρέμβασης στου τομείς της φωνολογίας, μορφολογίας, αποκωδικοποίησης και ευχέρειας και κατανόησης της ανάγνωσης. Τα αποτελέσματα των αρχικών μετρήσεων έδειξαν ότι όλοι οι μαθητές είχαν φυσιολογική νοημοσύνη αλλά δυσκολίες τόσο στην ορθογραφία όσο και στην ανάγνωση. Τα λάθη στην ορθογραφία επικεντρώθηκαν κυρίως σε γραμματικά και ιστορικά και σε πολύ μικρότερο βαθμό σε φωνολογικά. Όταν συγκρίθηκαν οι επιδόσεις των μαθητών μεταξύ αρχικής και τελικής μέτρησης όλοι εκτός από έναν μαθητή παρουσίασαν βελτίωση. Επιπλέον σε κάποιες περιπτώσεις μαθητών υπήρξαν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά στοιχεία βελτίωσης. Ωστόσο η ποιοτική ανάλυση των λαθών μέσω της κλίμακας ανάλυσης λαθών έδειξε σε όλες τις περιπτώσεις ότι οι μαθητές μείωσαν τα γραμματικά λάθη και τα ιστορικά ιδιαίτερα όταν προηγήθηκε στοχευμένη εκπαίδευση στη μορφολογική επίγνωση αυτών των λέξεων μέσω χρήσιμων τεχνικών όπως είναι οι οικογένειες λέξεων, η κλίση ρημάτων με τη χρήση ψευδολέξεων, η κατηγοριοποίηση λέξεων που παίρνουν την ίδια κατάληξη κτλ. . Συμπερασματικά τα τμήματα ένταξης των γενικών σχολείων είναι σημαντικό να υιοθετούν παρεμβάσεις που βασίζονται σε σφαιρικές προσεγγίσεις για τη βελτίωση τόσο των αναγνωστικών όσο και των ορθογραφικών δεξιοτήτων των μαθητών.
Φυσική περιγραφή 150 σ. : εικ., πίν., σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Comprehension
Decoding
Fluency
Intervention
Learning difficulties
Morphological awareness
Phonological awareness
Reading
Spelling
Ανάγνωση
Αποκωδικοποίηση
Ευχέρεια
Κατανόηση
Μαθησιακές δυσκολίες
Μορφολογική επίγνωση
Ορθογραφία
Παρέμβαση
Φωνολογική επίγνωση
Ημερομηνία έκδοσης 2018-11-19
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 22

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 12