|
Κωδικός Πόρου |
000441552 |
Τίτλος |
Σεξουαλική αγωγή στο σχολείο : απόψεις γονέων για την ένταξη της στο αναλυτικό πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης |
Άλλος τίτλος |
Sex education in schools : the views of parents for the inclusion of sex education in Primary school |
Συγγραφέας
|
Μεταξά, Όλγα
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Ελευθεράκης Θεόδωρος
|
Περίληψη |
Σκοπός. Η Σεξουαλική Αγωγή ακόμα και αν κρίνεται καθοριστικής σημασίας για τη πολύπλευρη και ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών συνεχίζει ακόμα να αποτελεί επίμαχο θέμα στη βιβλιογραφία. Στην Ελλάδα η Σεξουαλική Αγωγή είναι σχεδόν αόρατη από το αναλυτικό πρόγραμμα όλων των βαθμίδων. Ο ρόλος της Σεξουαλικής Αγωγής είναι ζωτική σημασίας και στοχεύει στη καλυτέρευση ολόκληρης της κοινωνίας. Λόγω των περιστατικών σεξουαλικής κακοποίησης που έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας στη χώρα μας άνοιξε ο δρόμος για την ένταξη της Σεξουαλικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων των γονεων που τα παιδιά τους φοιτούν στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση για τη πιθανή ένταξη της Σεξουαλικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο αλλά και οι διάφορες πτυχές της Σεξουαλικής Αγωγής. Υλικό και Μέθοδος. Το δείγμα αποτέλεσαν 20 γονείς από τους οποίους οι 10 διαμένουν στο Ν.Αττικής και οι υπόλοιποι 10 στο Ν.Ρεθύμνης. Για τις ανάγκες της έρευνας δημιουργήθηκε ένας οδηγός συνέντευξης με τις εξής θεματικές ενότητες: Δημογραφικά χαρακτηριστικά Επικοινωνία Γονέων Συναισθήματα Γονέων Καταλληλότητα Εκπαιδευτικού Καταλληλότητα Επαιδευτικής Βαθμίδας Λόγοι Ένταξης και Ένστάσεις Προσόντα Εκπαιδευτικού και Θεματολογία Σεξουαλικής Αγωγής. Αποτελέσματα. Τα αποτελέσματα γενικά έδειξαν ότι οι γονείς είναι δεκτικοί με την ένταξη της Σεξουαλικής Αγωγής στο δημοτικό σχολείο. Ο τόπος διαμονής καθώς και το εκπαιδευτικό υπόβαθρο των γονέων δεν δειχνει να επηρεάζει τις αντιλήψεις τους για ζητήματα Σεξουαλικής Αγωγής. Επίσης η κατάρτiση είναι βασικό κριτήριο για το άτομο που θα διδάξει ένα μάθημα με αυτή τη θεματολογία. Ωστόσο ο χαρακτήρας του εκπαιδευτικού καθορίζει τις απόψεις των γονέων. Τέλος όσον αφορά τη θεματολογία/περιεχόμενα της Σεξουαλικής Αγωγής οι γονείς στη πλειοψηφία επιθυμούν να διδάσκονται τα παιδιά τους όλα τα θέματα στο δημοτικό ανάλογα με την ηλικία και τη κατάλληλη προσέγγιση. Συμπεράσματα. Συνολικά οι γονείς υποστηρίζουν την εισαγωγή της Σεξουαλικής Αγωγής στο ελληνικό δημοτικό σχολείο η θετική τους στάση όμως δεν είναι αρκεί από μόνη της. Τα κριτήρια που θέτουν είναι η κατάρτιση των εκπαιδευτικών καθώς και η προσέγγιση των θεμάτων ανάλογα με την ηλικία. Τέλος υποστηρίζουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη η ένταξη ενός τέτοιου μαθήματος λόγω των τελευταίων γεγονότων κακοποίησης που εμφανίζονται στη δημοσιότητα.
|
Φυσική περιγραφή |
171 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Greece |
|
Inter-gender relations |
|
Parents role |
|
Primary education |
|
Primary school |
|
Sex education |
|
Sex education courses |
|
Sexuality education |
|
Teachers |
|
Δημοτικό σχολείο |
|
Διαφυλικές σχέσεις |
|
Εκπαιδευτικοί |
|
Ελλάδα |
|
Προγράμματα σεξουαλικής αγωγής |
|
Πρωτοβάθμια εκπαίδευση |
|
Ρόλος γονέων |
|
Σεξουαλική αγωγή |
|
Σεξουαλική εκπαίδευση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021-06-28 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
380 |