Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Απόψεις και ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών β/θμιας τεχνικών ειδικοτήτων σε θέματα διδακτικής και εξέλιξης του γνωστικού τους αντικειμένου : η περίπτωση του νομού Ρεθύμνου  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000424090
Τίτλος Απόψεις και ανάγκες επιμόρφωσης εκπαιδευτικών β/θμιας τεχνικών ειδικοτήτων σε θέματα διδακτικής και εξέλιξης του γνωστικού τους αντικειμένου : η περίπτωση του νομού Ρεθύμνου
Άλλος τίτλος Views and training needs of public secondary technical vocational school teachers on teaching and development on subject matter : the case of the prefecture of Rethymno
Συγγραφέας Κόκλας, Αλέξανδρος
Σύμβουλος διατριβής Γουργιώτου Ευθυμία
Περίληψη Στην παρούσα μελέτη διερευνώνται οι απόψεις και οι ανάγκες επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών β/θμιας εκπαίδευσης τεχνικών ειδικοτήτων του νομού Ρεθύμνου σε θέματα διδακτικής και εξέλιξης του γνωστικού τους αντικειμένου. Συγκεκριμένα, διερευνώνται οι απόψεις των εκπαιδευτικών για το τι είναι διδακτική επαγγελματικών μαθημάτων, τα βασικά στοιχεία της διδασκαλίας τους, τις ρητές επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, καθώς και τα χαρακτηριστικά της επιμόρφωσης που θεωρούν αποτελεσματικά. Εφαρμόστηκε ποσοτική μεθοδολογική προσέγγιση με ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων το ερωτηματολόγιο. Συμμετέχοντες είναι 73 άτομα και εφαρμόστηκε δειγματοληψία ευκολίας. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί θεωρούν την επιμόρφωση σημαντική, τόσο σε παιδαγωγικά θέματα όσο και σε τεχνικά πάνω στο γνωστικό τους αντικείμενο. Όσο αναφορά την διδακτική των επαγγελματικών μαθημάτων εμφανίζεται μια αδυναμία των εκπαιδευτικών στο ορισμό της καθώς και μια αδιαφορία στον σχεδιασμό και την οργάνωση μιας διδασκαλίας. Οι εκπαιδευτικοί τεχνικών ειδικοτήτων του νομού Ρεθύμνου φαίνεται να έχουν λάβει στο σύνολο τους κάποιας μορφής επιμόρφωση χωρίς να είναι ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από αυτήν. Θεωρούν επίσης ότι η επιμόρφωσή τους θα βελτίωνε το επίπεδο των αποφοίτων των ΕΠΑ.Λ χωρίς να συμφωνούν απόλυτα με τα Α.Π αλλά και την επάρκεια του εξοπλισμού των εργαστηρίων. Όσο αναφορά τις ρητές επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών Τ.Ε δείχνουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο στα γενικά θέματα όσο και σε θέματα τεχνικής επιμόρφωσης. Στα κίνητρα που οδηγούν τους εκπαιδευτικούς στην συμμετοχή σε κάποια επιμόρφωση ξεχωρίζουν τα εσωτερικά κίνητρα, καθώς επίσης και η ανάγκη παρακολούθησης των επιστημονικών και τεχνολογικών εξελίξεων στο γνωστικό αντικείμενο αλλά και τις νέες τεχνολογίες της διδακτικής πράξης. Επιλέγουν σύντομης διάρκειας επιμορφώσεις, με χρονική περίοδο αυτήν στις αρχές Σεπτέμβρη και τέλη Ιουνίου. Επίσης επιθυμούν την συμμετοχή τους στον σχεδιασμό της επιμόρφωσης μέσω προτάσεων στους συντονιστές και τα ΠΕΚΕΣ - ΚΕΣΥ. Καταλληλότερη μέθοδο επιμόρφωσης οι εκπαιδευτικοί (Τ.Ε) θεωρούν την πρακτική άσκηση καθώς και τις βιωματικές / ενεργητικές μεθόδους. Στα χαρακτηριστικά του επιμορφωτή κυριαρχεί η γνώση του επιστημονικού και τεχνολογικού αντικειμένου, καθώς επίσης και όλα τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας επιμορφωτής σύμφωνα με την εκπαίδευση ενηλίκων. Τέλος, τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής μπορούν να χρησιμοποιηθούν από το Ι.Ε.Π και τα ΠΕΚΕΣ / ΚΕΣΥ που είναι πλέον υπεύθυνα για την οργάνωση και τη διεξαγωγή των επιμορφώσεων των εκπαιδευτικών.
Φυσική περιγραφή 222 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Adult education
Educational needs
Inservice training
Teaching of professional courses
Technical education teacher's training
Διδακτική εππαγγελματικών μαθημάτων
Εκπαίδευση ενηλίκων
Εκπαιδευτικές ανάγκες
Επιμόρφωση
Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών τεχνικών ειδικοτήτων
Ημερομηνία έκδοσης 2019
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 218

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 15