|
Κωδικός Πόρου |
000442715 |
Τίτλος |
Εφαρμογή και αξιολόγηση του προγράμματος παρέμβασης "Ο κύκλος των φίλων" σε μαθητές δημοτικού με συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές |
Άλλος τίτλος |
Implementation and evaluation of the intervention program "The circle of friends" in students with emotional and behavioral disorders |
Συγγραφέας
|
Κοκκιάδη Μαρία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Λιναρδάκης Μιχάλης
Κυπριωτάκη Μαρία
Κουρκούτας Ηλίας
|
Περίληψη |
Οι συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές αφορούν σε ένα μεγάλο εύρος μαθητικού πληθυσμού με ποικίλα χαρακτηριστικά και επιπτώσεις για το κάθε παιδί. Ο ρόλος της πρώιμης παρέμβασης είναι καθοριστικός για τον περιορισμό αυτών των επιδράσεων και την εξασφάλιση ευνοϊκών προϋποθέσεων για την εξελικτική πορεία του παιδιού. Οι παρεμβάσεις αυτές οφείλουν να επικεντρώνονται τόσο στο ίδιο το παιδί όσο και στο οικογενειακό και σχολικό του περιβάλλον. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσει την αποτελεσματικότητα του παρεμβατικού προγράμματος που χρησιμοποιεί τον Κύκλο των Φίλων σε μαθητές Δημοτικού με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες σχετικά με τη μείωση των εξωτερικευμένων και εσωτερικευμένων προβλημάτων συμπεριφοράς, των σοβαρών δυσκολιών προσοχής και των έντονων υπερκινητικών συμπεριφορών, καθώς και την ενίσχυση του επιπέδου αυτοεκτίμησής τους. Εφαρμόσθηκε έρευνα μεμονωμένης περίπτωσης ΑΒ (single subject design AB), που αποτελούνταν από την αρχική φάση (φάση Α) και τη φάση της παρέμβασης (φάση Β). Οι συμμετέχοντες ήταν είκοσι ένα μαθητές ηλικίας εννέα έως έντεκα ετών από τυπικά Δημοτικά Σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Για τον σκοπό της έρευνας χρησιμοποιήθηκε η Κλίμακα Αυτοεκτίμησης του Rosenberg που συμπληρώθηκε από τους μαθητές και μία Κλίμακα Αξιολόγησης Συμπεριφοράς βασισμένη στο Ερωτηματολόγιο του Achenbach για την καταγραφή των συμπεριφορών-στόχων των συμμετεχόντων. Για κάθε παιδί διεξήχθη ανεξάρτητη καταγραφή των συμπεριφορών-στόχων από γονείς και εκπαιδευτικούς κατά το χρονικό διάστημα και των δύο εξεταζόμενων φάσεων και, στο τέλος, συγκρίθηκαν τα δεδομένα από τις δύο αυτές φάσεις και εντοπίσθηκαν τυχόν μεταβολές στη συμπεριφορά τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η παρέμβαση με τον Κύκλο των Φίλων μείωσε τις διασπαστικές, προβληματικές συμπεριφορές όλων των συμμετεχόντων και ενίσχυσε σε έναν σημαντικό βαθμό το επίπεδο αυτοεκτίμησής τους. Επιπλέον, καταγράφηκαν οι παράγοντες που θεωρήθηκαν βοηθητικοί της θετικής επίδρασης της παρέμβασης.
|
Φυσική περιγραφή |
113 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
AB single subject design |
|
Circle of Friends |
|
Emotional and Behavioral Disorders |
|
School-age Students |
|
Self-esteem, |
|
Έρευνα μεμονομένης περίπτωσης ΑΒ |
|
Αυτοεκτίμηση |
|
Κύκλος των φίλων |
|
Μαθητές δημοτικού |
|
Συναισθηματικές και συμπεριφορικές διαταραχές |
Ημερομηνία έκδοσης |
2021 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
443 |