Περίληψη |
Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να διερευνηθούν: α) οι απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με τη χρήση ερωτήσεων χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη, β) η συχνότητα με την οποία θέτουν οι νηπιαγωγοί ερωτήσεις χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη, γ) η συσχέτιση μεταξύ των απόψεων των νηπιαγωγών σχετικά με τη χρήση των ερωτήσεων χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου και της συχνότητας με την οποία θέτουν τις αντίστοιχες ερωτήσεις κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη. Στη μελέτη συμμετείχαν 245 εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας από διάφορες περιοχές της Ελλάδας. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν με τη μέθοδο του ερωτηματολογίου, με ερωτήσεις σύμφωνα με την 5βαθμη κλίμακα Likert, οι οποίες αφορούσαν: α) σε δημογραφικά στοιχεία, όπως το φύλο, τα έτη διδακτικής εμπειρίας και το επίπεδο σπουδών των εκπαιδευτικών, β) στις απόψεις των εκπαιδευτικών προσχολικής ηλικίας ως προς τις ερωτήσεις που θέτουν κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης των αφηγηματικών κειμένων στη τάξη και συγκεκριμένα τις απόψεις των νηπιαγωγών για τις ερωτήσεις χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου και γ) στη συχνότητα με την οποία οι νηπιαγωγοί εφαρμόζουν ερωτήσεις χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου, κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης ενός αφηγηματικού κειμένου. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι νηπιαγωγοί συμφωνούν περισσότερο με τις ερωτήσεις χαμηλού και υψηλού γνωστικού επιπέδου συγκριτικά με τις ερωτήσεις μεσαίου γνωστικού επιπέδου. Επίσης, οι νηπιαγωγοί υποβάλλουν συχνότερα ερωτήσεις χαμηλού και υψηλού γνωστικού επιπέδου, συγκριτικά με τις ερωτήσεις μεσαίου γνωστικού επιπέδου. Τέλος, παρατηρήθηκε απόκλιση ανάμεσα στις απόψεις των νηπιαγωγών σχετικά με τη χρήση ερωτήσεων χαμηλού, μεσαίου και υψηλού γνωστικού επιπέδου κατά την ανάγνωση αφηγηματικών κειμένων στην προσχολική τάξη και τη συχνότητα με την οποία θέτουν τις αντίστοιχες ερωτήσεις, με το βαθμό συμφωνίας να είναι γενικά υψηλότερος από τη συχνότητα με την οποία εφαρμόζονται οι συγκεκριμένες ερωτήσεις.
|