Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Οι στάσεις και συμπεριφορές των γονέων για την ανάπτυξη του γραμματισμού παιδιών προσχολικής ηλικίας  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000399917
http://
Τίτλος Οι στάσεις και συμπεριφορές των γονέων για την ανάπτυξη του γραμματισμού παιδιών προσχολικής ηλικίας
Άλλος τίτλος Parents' beliefs and behaviors of preschool childrens' literacy development
Συγγραφέας Μελεσανάκη, Χρυσή
Σύμβουλος διατριβής Γ. Ι. Μανωλίτσης
Περίληψη Με την παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκεται η εξέταση και διερεύνηση του περιβάλλοντος οικογενειακού γραμματισμού. Συγκεκριμένα, στόχος της εργασίας αυτής είναι η διερεύνηση των στάσεων των γονέων όσον αφορά τις απόψεις τους για τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά προσχολικής ηλικίας αναπτύσσουν τις δεξιότητες γραπτού λόγου, την ευθύνη που θεωρούν ότι έχουν τόσο οι ίδιοι οι γονείς όσο και το νηπιαγωγείο στην εκμάθηση των δεξιοτήτων γραπτού λόγου, το περιβάλλον γραπτού λόγου που παρέχουν οι γονείς στα παιδιά τους στο σπίτι και τέλος την εμπλοκή των γονέων στο νηπιαγωγείο. Για την πραγματοποίηση της παρούσας έρευνας συγκροτήθηκε ένα κατάλληλα διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο το οποίο χορηγήθηκε σε 100 γονείς παιδιών που φοιτούσαν σε νηπιαγωγεία του νομού Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων. Το ερωτηματολόγιο χωρίζονταν σε τέσσερις κλίμακες οι οποίες αξιολογούσαν τις στάσεις των γονέων για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων γραπτού λόγου, την ευθύνη νηπιαγωγείου-σπιτιού στην εκμάθηση δεξιοτήτων γραπτού λόγου, το περιβάλλον γραμματισμού στο σπίτι και τέλος τη γονική εμπλοκή στο νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης έδειξαν ότι οι ανωτέρου μορφωτικού, κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου γονείς έχουν γενικές θετικές στάσεις απέναντι στην ανάπτυξη του γραμματισμού ενώ οι μεσαίου και κατωτέρου μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου γονείς έχουν παραδοσιακές απόψεις απέναντι στην ανάπτυξη του γραμματισμού. Οι απόψεις των γονέων φαίνεται να συμβαδίζουν με τις συμπεριφορές τους με τους υψηλού μορφωτικού και κοινωνικού επιπέδου γονείς να συμμετέχουν στο σπίτι με τα παιδιά τους σε έμμεσες δραστηριότητες γραμματισμού. Οι μεσαίου μορφωτικού επιπέδου γονείς φαίνεται να εμπλέκονται περισσότερο στο νηπιαγωγείο σε σχέση με τους υψηλού μορφωτικού επιπέδου γονείς. Οι γονείς φαίνεται να εμπλέκονται στο νηπιαγωγείο του παιδιού τους ανεξάρτητα από το αν συμμετείχαν στο σπίτι με τα παιδιά τους σε έμμεσες ή άμεσες δραστηριότητες γραμματισμού. Τέλος, το φύλο φαίνεται να επηρεάζει την εμπλοκή των γονέων στο νηπιαγωγείο με τις γυναίκες να εμπλέκονται περισσότερο στο νηπιαγωγείο σε σχέση με τους άνδρες.
Φυσική περιγραφή 131 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Emergent literacy
Αναδυόμενος γραμματισμός
Ημερομηνία έκδοσης 2014
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 156

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 136