|
Κωδικός Πόρου |
000417532 |
Τίτλος |
Αποδόμηση και αναδόμηση του αναλυτικού προγράμματος μαθημάτων οικονομικής κατεύθυνσης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση προς τη βιώσιμη/αειφόρο ανάπτυξη με την υποστήριξη των Τ.Π.Ε. |
Άλλος τίτλος |
Deconstruction and reconstruction of secondary school economic courses curricula to adress sustainable development through the support of ICTs |
Συγγραφέας
|
Βουζαξάκης, Γεώργιος
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μαρκάκης, Βασίλειος
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Σαρτζετάκης, Ευτύχιος
Κωστούλα-Μαρκάκη, Νέλλη
|
Περίληψη |
Η παρούσα έρευνα είναι μία χειραφετική έρευνα δράσης με σκοπό την αποδόμηση και αναδόμηση του Αναλυτικού Προγράμματος μαθημάτων οικονομικής κατεύθυνσης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση προς τη Βιώσιμη/Αειφόρο Ανάπτυξη με την υποστήριξη των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνίας. Για τις ανάγκες της έρευνας διερευνήθηκαν βιβλιογραφικά οι διασυνδέσεις της Εκπαίδευσης για την Βιώσιμη/Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) με την οικονομική επιστήμη και την οικονομική Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. H ποσοτική έρευνα έδειξε ότι οι οικονομολόγοι εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν περισσότερο συμπεριφορικές διδακτικές προσεγγίσεις σε σχέση με εποικοδομητικές-χειραφετικές διδακτικές προσεγγίσεις, ενώ αναδείχτηκε και η ανάγκη αειφορικού γραμματισμού των οικονομολόγων εκπαιδευτικών κυρίως στον πυλώνα της οικονομίας. Η βιβλιογραφική έρευνα έδειξε ότι στα Αναλυτικά Προγράμματα (ΑΠ) των οικονομικών μαθημάτων υπάρχει η ανάγκη ενστάλαξης της αειφορικής οπτικής όχι μόνο από πλευράς περιεχομένου αλλά κυρίως με την ευρύτερη παιδαγωγική φιλοσοφία της ΕΑΑ. Οι ανάγκες αυτές μπορούν να προσεγγισθούν με την δημιουργία ενός ΑΠ ως πράξης που θα συνδέεται με την αληθινή ζωή και την αυθεντική μάθηση και που θα ενθαρρύνει την χειραφέτηση των ενδιαφερόμενων μερών. Με την αξιοποίηση της μεθοδολογικής προσέγγισης DeCoRe plus επιχειρήθηκε από τον ερευνητή η αποδόμηση και η αναδόμηση του Αναλυτικού Προγράμματος μαθημάτων οικονομικής κατεύθυνσης στην βάση τη φιλοσοφία της ΕΑΑ. Εννέα οικονομολόγοι εκπαιδευτικοί – συν-ερευνητές που συμμετείχαν στην έρευνα δράσης, μέλη μιας ηλεκτρονικής κοινότητας πρακτικής στην πλατφόρμα Edmodo, αναδιαμόρφωσαν και υλοποιήσαν το αναδομημένο ΑΠ στις τάξεις τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι το αναδομημένο ΑΠ, όπως υλοποιήθηκε, λειτούργησε ως αφόρμηση ενδυνάμωσης της χειραφέτησης των συν-ερευνητών, καθώς συνέβαλε στην κατανόηση της διδασκαλίας ως ηθικής και πολιτικής πράξης καθώς και στην ανάπτυξη αειφορικού γραμματισμού. Το αναδομημένο ΑΠ συνέβαλε στην ενεργή συμμετοχή των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και στην προώθηση της αυθεντικής μάθησης, αλλά δεν λειτούργησε σε μεγάλο βαθμό ως αφόρμηση προβληματισμού για αλλαγή στάσεων και αντιλήψεων των μαθητών/τριων. Για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών, οι οποίοι επιθυμούν να εντάξουν κριτικά την εκπαίδευση για ένα βιώσιμο μέλλον στην καθημερινή τους πρακτική αναπτύχθηκε ένας εκπαιδευτικός ιστότοπος-ιστολόγιο, που ευελπιστεί να αποτελέσει και το όχημα για την βιωσιμότητα της παρούσας προσπάθειας.
|
Φυσική περιγραφή |
394 σ. : εικ., πίν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Curriculum |
|
Economic courses |
|
Economic courses |
|
Emancipatory action research |
|
Secondary school |
|
Sustainable development |
|
Αειφόρος ανάπτυξη |
|
Αναλυτικό πρόγραμμα |
|
Βιώσιμη ανάπτυξη |
|
Οικονομικά και αειφορία |
|
Οικονομικά μαθήματα |
|
Τ.Π.Ε. και αειφορία |
|
Χειραφετική έρευνα δράσης |
Ημερομηνία έκδοσης |
2018-07-02 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
|
|
Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
|
Εμφανίσεις |
359 |