Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ζητήματα αισθητηριακής και ψυχοκοινωνικής λειτουργίας παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στην προσχολική ηλικία : μια εφαρμογή ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης βασισμένη στο ρυθμό για την ένταξη-συμπερίληψη τους σε τυπικές ομάδες παιδιών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000451851
Τίτλος Ζητήματα αισθητηριακής και ψυχοκοινωνικής λειτουργίας παιδιών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος στην προσχολική ηλικία : μια εφαρμογή ψυχοπαιδαγωγικής παρέμβασης βασισμένη στο ρυθμό για την ένταξη-συμπερίληψη τους σε τυπικές ομάδες παιδιών
Άλλος τίτλος Sensory and psychosocial functioning issues of children with Autism Spectrum Disorder in preschool age : an application pace-based psychopedagogical intervention for inclusion-their inclusion in typical groups of children
Συγγραφέας Αυγουστάκη, Κατερίνα
Σύμβουλος διατριβής Τρούλη Καλλιόπη
Μέλος κριτικής επιτροπής Πουρκός Μάριος
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Σκοπός της παρούσας μικτής έρευνας είναι η καταγραφή της ανταπόκρισης των παιδιών με ΔΑΦ στην εφαρμογή του προγράμματος rhythm4inclusion. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα ψυχοπαιδαγωγικής δράσης με βάση τον ρυθμό και την κίνηση. Ειδικότερα, η έρευνα αυτή στοχεύει στην αξιολόγηση των παιδιών με διάγνωση αυτισμού που έλαβαν μέρος στην πειραματική μας έρευνα πριν και μετά την εφαρμογή του πειραματικού προγράμματος rhythm4inclusion ως προς την αισθητηριακή τους λειτουργία, τα ψυχοκοινωνικά τους χαρακτηριστικά και την ρυθμική τους ικανότητα. Επιπλέον, επιχειρήθηκε η καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών που εφάρμοσαν το πρόγραμμα σχετικά με τη συμπερίληψη των παιδιών με ΔΑΦ στην πειραματική ομάδα. Στην παρούσα έρευνα, που έχει ποσοτικά και ποιοτικά χαρακτηριστικά, η πειραματική ομάδα και η ομάδα ελέγχου αποτελούνται από τα παιδιά με διάγνωση ΔΑΦ που φοιτούσαν στις σχολικές τάξεις επτά νηπιαγωγείων της Κρήτης κατά το σχολικό έτος 2020-2021. Συνολικά, το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν δεκαοκτώ νήπια (δέκα στην πειραματική ομάδα και οκτώ στην ομάδα ελέγχου).Το πειραματικό πρόγραμμα rhythm4inclusion εφαρμόστηκε στην πειραματική ομάδα. Για τη συλλογή των δεδομένων της έρευνας χρησιμοποιήθηκαν τα εργαλεία Sensory Processing Measure (SPM), ο Κατάλογος Ελέγχου Συμπεριφοράς στην Προσχολική Ηλικία (ΚΕΣΠΥ) και το Tεστ ρυθμού της Mira Stambak. Επίσης κατασκευάσαμε ημιδομημένη συνέντευξη, προκειμένου να συλλέξουμε τις απόψεις και τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών που εφάρμοσαν το πρόγραμμα. Τα ποσοτικά δεδομένα αναλύθηκαν με τη χρήση του SPSS και τα ποιοτικά ευρήματα καταγράφηκαν και σχολιάστηκαν. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η εφαρμογή του προγράμματος ανέδειξε θετικά σημεία, οφέλη και αλλαγές στη σχολική τάξη για τα παιδιά με ΔΑΦ, αλλά και αδύνατα σημεία που αξίζει να διερευνηθούν, να επισημανθούν και να αποτελέσουν έναυσμα για βελτιώσεις. Η έρευνα φιλοδοξεί μέσω της εφαρμογής και αξιολόγησης του προγράμματος rhythm4inclusion στα παιδιά με ΔΑΦ, να παράσχει χρήσιμες πληροφορίες ελπίζοντας να φωτίσει τομείς που είναι άγνωστοι στην προσχολική εκπαίδευση.
Φυσική περιγραφή 254 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Autism
Psychosocial functioning
Rhythm
Sensory
Αισθητηριακή
Αυτισμός
Ρυθμός
Ψυχοκοινωνική λειτουργία
Ημερομηνία έκδοσης 2021
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 697

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-09-24