Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Μεταρρύθμιση του αναλυτικού προγράμματος φυσικών επιστημών απο τη σκοπιά των εκπαιδευτικών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000421245
Τίτλος Μεταρρύθμιση του αναλυτικού προγράμματος φυσικών επιστημών απο τη σκοπιά των εκπαιδευτικών
Άλλος τίτλος Sciences curriculum reform from teacher's point of view.
Συγγραφέας Παπαδάκης, Πέτρος
Σύμβουλος διατριβής Σταύρου, Δημήτρης
Μέλος κριτικής επιτροπής Κούρκουλος Μιχάλης
Τζανάκης Κωνσταντίνος
Περίληψη Η μεταρρύθμιση του αναλυτικού προγράμματος Φυσικών Επιστημών αποτελεί μια αναγκαιότητα. Παρόλα αυτά, είναι πολλά τα παραδείγματα μεταρρυθμίσεων που δεν καταφέραν να δώσουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Η αναζήτηση λύσης στο πρόβλημα αυτό, οδήγησε τους ερευνητές στον παράγοντα κλειδί κάθε εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, τον εκπαιδευτικό. Είναι πλέον ευρέως αποδεκτό πως η σύγκλιση ανάμεσα στο περιεχόμενο μιας εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και τις απόψεις των εκπαιδευτικών, αποτελεί παράγοντα που μπορεί να συμβάλει στην επιτυχία της. Επομένως, η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο οι εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών αντιλαμβάνονται τα αναλυτικά προγράμματα και τις μεταρρυθμίσεις τους, αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για κάθε προσπάθεια βελτίωσης της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες. Σε αυτή την εργασία, διερευνούμε τις απόψεις Εκπαιδευτικών Φυσικών Επιστημών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε σχέση με τον σκοπό που πρέπει να υπηρετεί μια μεταρρύθμιση, σε σχέση με τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει το αναλυτικό πρόγραμμα αλλά και σε σχέση με τους παράγοντες που διαμορφώνουν την άποψή τους για μια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση. Το δείγμα αποτέλεσαν 152 εκπαιδευτικοί Φυσικών Επιστημών, οι οποίοι απάντησαν σε ερωτηματολόγιο που συντάξαμε για τις ανάγκες της παρούσας έρευνας. Τα αποτελέσματά μας συνηγορούν πως κατά την άποψη των εκπαιδευτικών, μια μεταρρύθμιση του αναλυτικού προγράμματος Φυσικών Επιστημών οφείλει να έχει ως σκοπό να καλλιεργήσει στους μαθητές υπεύθυνη στάση για περιβαλλοντικά και κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα. Επίσης, το αναλυτικό πρόγραμμα χρειάζεται να αξιοποιεί κατά κύριο λόγο διερευνητικές μεθόδους μάθησης αλλά και στοιχεία κοντά στα ενδιαφέροντα και τις καθημερινές ανάγκες των μαθητών. Τέλος, ως αποφασιστικός παράγοντας που θα διαμορφώσει την άποψη των εκπαιδευτικών σε σχέση με μια μεταρρύθμιση, επιλέχθηκε ο παράγοντας της στήριξης, τόσο σε επίπεδο εκπαιδευτικών πόρων όσο και σε επίπεδο επιμόρφωσης που θα παρέχει στους εκπαιδευτικούς την απαραίτητη υποστήριξη ώστε να εφαρμόσουν τη μεταρρύθμιση.
Φυσική περιγραφή 109 σ. : εικ., πίν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Curriculum
Curriculum orientation
Educational reform
Reform goals
Αναλυτικό πρόγραμμα
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Κατεύθυνση αναλυτικού προγράμματος
Σκοπός μεταρρύθμισης
Ημερομηνία έκδοσης 2019-01-24
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 309

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 36