Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Εξατομικευμένο πιλοτικό πρόγραμμα παρέμβασης σε παιδί με αυτισμό υψιλής λειτουργικότητας, εστιασμένο στην εξέλιξη της κοινωνικής αλληλεπίδρασης  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000424132
Τίτλος Εξατομικευμένο πιλοτικό πρόγραμμα παρέμβασης σε παιδί με αυτισμό υψιλής λειτουργικότητας, εστιασμένο στην εξέλιξη της κοινωνικής αλληλεπίδρασης
Άλλος τίτλος An individualized pilot intervention program for a child with high functioning autism, focused on the development of social interaction
Συγγραφέας Πετρουλάκη, Κωνσταντίνα
Σύμβουλος διατριβής Κουρκούτας Ηλίας
Μέλος κριτικής επιτροπής Κυπριωτάκη Μαρία
Ματσόπουλος Αναστάσιος
Περίληψη Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος, αποτελεί μία από τις πιο διαγνωσμένες διαταραχές τα τελευταία χρόνια, κεντρίζοντας το ερευνητικό ενδιαφέρον. Οι βασικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν τα παιδιά με αυτισμό είναι στον κοινωνικό, επικοινωνιακό και γλωσσικό τομέα. Οι παρεμβάσεις που προτείνονται, αποσκοπούν στη μείωση των προβληματικών συμπεριφορών και στην ένταξη των παιδιών στο κοινωνικό περιβάλλον. Μία από τις παρεμβάσεις που χαρακτηρίζεται βοηθητική στην ανάπτυξη λειτουργικών συμπεριφορών στον κοινωνικό τομέα είναι οι κοινωνικές ιστορίες. Η παρούσα μελέτη έχει ως σκοπό να εξετάσει την επίδραση των κοινωνικών ιστοριών σε μαθητή δημοτικού με αυτισμό υψηλής λειτουργικότητας, ο οποίος φοιτά σε σχολείο του Ν. Ρεθύμνου. Εστίασε, στην ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων, αξιολογώντας το παιδί στα πλαίσια του σχολείου. Εφαρμόστηκε, η μεμονωμένη μελέτη περίπτωσης ΑΒ (single subject design AB), η οποία αποτελείται από την αρχική φάση αξιολόγησης του δείγματος (Α) και τη φάση της παρέμβασης (Β). Για τον σκοπό της έρευνας, χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης για παιδιά με Αυτισμό στον τομέα των Κοινωνικών Δεξιοτήτων, καταγράφοντας τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού τις ώρες συμμετοχής στο σχολικό πρόγραμμα. Οι δύο παρατηρητές κατέγραφαν τις κοινωνικές δεξιότητες- στόχους κατά το χρονικό διάστημα των δύο εξεταζόμενων φάσεων. Στο τέλος, συγκρίθηκαν τα δεδομένα για να εντοπιστούν τυχόν μεταβολές στις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού. Η ανάλυση πραγματοποιήθηκε περιγραφικά- ποιοτικά σε συνδυασμό με τη με τη μέθοδο οπτικής ανάλυσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι κοινωνικές ιστορίες, βελτίωσαν τις κοινωνικές δεξιότητες του παιδιού.
Φυσική περιγραφή 108 σ. : εικ., πίν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα AB single sublect design
Autism
High-functioning autism
Social skills
Social stories
Έρευνα μεμονομένης περίπτωσης
Αυτισμός
Κοινωνικές δεξιότητες
Κοινωνικές ιστορίες
Ημερομηνία έκδοσης 2019-06-16
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 3066

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 519