Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της ΕξΑΕ για την αναγνώριση, κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων από μαθητές Β' δημοτικού  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000441966
Τίτλος Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της ΕξΑΕ για την αναγνώριση, κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων από μαθητές Β' δημοτικού
Άλλος τίτλος Design, implementation and evaluation of educational material involving the method of distance learning for recognition, understanding and management of emotions by students of second grade
Συγγραφέας Κονταξάκη, Αγάπη
Σύμβουλος διατριβής Τρούλη Καλλιόπη
Μέλος κριτικής επιτροπής Χρηστίδης Κώστας
Καρβούνης Λάμπρος
Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία εκπονήθηκε στο πλαίσιο τού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Επιστήμες της Αγωγής – Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση με τη χρήση των ΤΠΕ (e-Learning)» τού Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης τού Πανεπιστημίου Κρήτης. Τίτλος και αντικείμενό της είναι ο σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο τής εξΑΕ, για την αναγνώριση, κατανόηση και διαχείριση των συναισθημάτων από μαθητές τής Β’ Δημοτικού. Ουσιαστικά, η εργασία αποτιμά την ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης, μιας από τις σημαντικότερες ήπιες δεξιότητες τής εποχής μας στην εκπαίδευση και την εργασία, σε παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας. Θεωρητικό υπόβαθρο τής προσπάθειας είναι το μοντέλο συναισθηματικής νοημοσύνης των Mayer, Salovey & Caruso, το οποίο χαρακτηρίζεται από το δυϊσμό αντίληψης/ αναγνώρισης και κατανόησης/διαχείρισης των συναισθημάτων τού εαυτού και των άλλων. Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά σχεδιάστηκε και δημιουργήθηκε πρωτότυπο ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, εύχρηστο και ελκυστικό για μαθητές τής Β’ Δημοτικού, με αφετηρία ερεθίσματα τής σχολικής ύλης τους. Κατόπιν, το υλικό εφαρμόστηκε σε επιλεγμένο δείγμα μαθητών, εν μέρει με σύγχρονη εξΑΕ και εν μέρει με ασύγχρονη, στις συνθήκες τής πανδημίας τού κορωνοϊού Covid-19. Για να αξιολογηθεί η επίδραση τής εφαρμογής τού εκπαιδευτικού υλικού στην ανάπτυξη συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών, εφαρμόστηκε ένα ερωτηματολόγιο πριν την διεξαγωγή τού προγράμματος (pre-test) και ένα μετά από αυτήν (post-test). Με αυτά τα ερευνητικά εργαλεία, καταβλήθηκε προσπάθεια να αποτυπωθεί η πρόοδος τού δείγματος μέσω της σύγκρισης των απαντήσεων σε ίδιες/ομόλογες ερωτήσεις. Παράλληλα, το εκπαιδευτικό υλικό αξιολογήθηκε από ένα στοχευμένο δείγμα ενεργών εκπαιδευτικών με εξοικείωση στην εξΑΕ και τις ΤΠΕ ως προς την καταλληλότητα και την εναρμόνισή του με τις αρχές τής πολυμεσικής μάθησης. Ελπιδοφόρα, από την εφαρμογή τού υλικού προέκυψε ανάπτυξη δεξιοτήτων συναισθηματικής νοημοσύνης των μαθητών/-τριών σε ορατό βαθμό, και ιδιαίτερα θετική αποτίμησή του από τους εκπαιδευτικούς που ρωτήθηκαν. Το υλικό, η μεθοδολογία, τα εργαλεία επεξεργασίας και η παρουσίαση των αποτελεσμάτων περιέχονται διαδοχικά στην παρούσα, που ελπίζεται να συμβάλει θετικά στην προβληματική γύρω από επίκαιρα θέματα τής εξΑΕ.
Φυσική περιγραφή 139 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Distance learning
Emotional intelligence
Emotions
Multimedia learning
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Πολυμεσική μάθηση
Συναισθήματα
Συναισθηματική νοημοσύνη
Ημερομηνία έκδοσης 2020
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 288

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 3