|
Κωδικός Πόρου |
000425340 |
Τίτλος |
Acquiring sequential temporal connectives and adverbs in Modern Greek |
Άλλος τίτλος |
Κατακτώντας τους διαδοχικούς χρονικούς συνδέσμους και τα επιρρήματα στα νέα ελληνικά |
Συγγραφέας
|
Βάμβουκα, Κωνσταντίνα
|
Επιλέξτε τιμή
|
Τσακάλη, Βίνα
|
Περίληψη |
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα της κατάκτησης των διαδοχικών χρονικών συνδέσμων και επιρρημάτων της Νέας Ελληνικής. Ειδικότερα επικεντρώνεται στη μελέτη των συνδέσμων ‘πριν’ και ‘αφού’ καθώς και των επιρρημάτων ‘πρώτα’ και ‘μετά’. Βασικός στόχος είναι να προσδιοριστεί η σειρά και η ακριβής ηλικία κατάκτησης τους. Ένα επιπλέον ερώτημα αφορά στο αν υφίσταται συσχετισμός στην κατάκτηση των σημασιολογικών ζευγών ‘πριν’-‘πρώτα’ και ‘αφού’-‘μετά᾿. Ταυτόχρονα, επιχειρείται να διευκρινιστεί αν άλλοι παράγοντες -όπως η χρονολογική/αντίστροφη σειρά αναφοράς ή η χρήση μη γλωσσικών στρατηγικών- μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση στις προτάσεις που περιλαμβάνουν τους χρονικούς συνδέσμους. Προκειμένου να δοθούν απαντήσεις στα συγκεκριμένα ερωτήματα διεξήχθη μία πειραματική έρευνα στο πλαίσιο αυτής του Blything (2016). Συνολικά 51 παιδιά ηλικίας 3-6 χρονών συμμετείχαν σε μία δοκιμασία επιλογής εικόνας. Οι συμμετέχοντες κατατάχτηκαν σε τρεις ομάδες με βάση την ηλικία τους (Group A (N=15): 3;0-4;0 χρονών, Group B (N=19): 4;0-5;0 χρονών, Group C (N=17): 5;0-6;0 χρονών). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η κατάκτηση του χρονικού συνδέσμου ‘πριν’ προηγείται αυτής του ‘αφού’ και έχει ολοκληρωθεί μέχρι την ηλικία των 6. Αξίζει να σημειωθεί –σε αντίθεση με τη βιβλιογραφία- ότι η επίδοση στις ‘πριν’ αντίστροφες προτάσεις ήταν ικανοποιητική. Ταυτόχρονα τα παιδιά δυσκολεύονταν στην κατανόηση προτάσεων –ειδικά των αντίστροφων- που περιλάμβαναν τον σύνδεσμο ‘αφού’. Η σημασιολογική σύνδεση των ‘πριν’-‘πρώτα’ και ‘αφού’-‘μετά᾿ αποτέλεσε τη βάση της υπόθεσης ότι το επίρρημα ‘πρώτα’ αναπτύσσεται νωρίτερα από το ‘μετά’. Η σειρά κατάκτησης των χρονικών συνδέσμων πράγματι αντικατοπτρίζει αυτή των επιρρημάτων. Το χρονικό επίρρημα ‘πρώτα’ έχει κατακτηθεί μέχρι την ηλικία των 6 ενώ η κατανόηση του ‘μετά’ παραμένει ελλιπής. Η στατιστική ανάλυση επιβεβαιώνει επίσης ότι υπάρχει συσχέτιση στην ανάπτυξη των ‘πριν’ και ‘πρώτα’. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η βελτίωση της κατανόησης του συνδέσμου συνδέεται μ’ αυτή του επιρρήματος. Ωστόσο, αντίστοιχος συσχετισμός δεν προέκυψε μεταξύ του ‘αφού’ και ‘μετά᾿. Παραμένει ακόμα αβέβαιο το πότε ο χρονικός σύνδεσμος ‘αφού’ και το επίρρημα ‘μετά’ κατακτώνται πλήρως. Είναι απαραίτητο να διεξαχθεί περαιτέρω έρευνα προκειμένου να προσδιοριστεί η ηλικία κατάκτησής τους. Συνοψίζοντας, η παρούσα εργασία συμβάλλει στην πρόοδο της έρευνας για την κατάκτηση της Νέας Ελληνικής και ταυτόχρονα δημιουργεί πρόσφορο έδαφος για επιπλέον μελέτη του θέματος των χρονικών συνδέσμων και επιρρημάτων.
|
Φυσική περιγραφή |
80 σ. : εικ., πίν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Αγγλικά |
Θέμα |
Language acquisition |
|
Psycholinguistics |
|
Temporal adverbs |
|
Temporal connectives |
|
Γλωσσική κατάκτηση |
|
Χρονικά επιρρήματα |
|
Χρονικοί σύνδεσμοι |
|
Ψυχογλωσσολογία |
Ημερομηνία έκδοσης |
2019 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
450 |