Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η εκπαιδευτική ηγεσία απέναντι στο ζήτημα της ταυτότητας του φύλου  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000450283
Τίτλος Η εκπαιδευτική ηγεσία απέναντι στο ζήτημα της ταυτότητας του φύλου
Συγγραφέας Κατσιούλα, Αικατερίνη
Σύμβουλος διατριβής Αργυροπούλου Ελευθερία
Μέλος κριτικής επιτροπής Ελευθεράκης Θεόδωρος
Οικονομίδης Βασίλης
Περίληψη Μέσα από την παρούσα ερευνητική μελέτη επιχειρείται μια έμφυλη προσέγγιση στο χώρο της Εκπαίδευσης, μέσα από τις εμπειρίες και τις θέσεις των ίδιων των εκπαιδευτικών και των Διευθυντών των σχολικών μονάδων. Μια έρευνα που έχει στόχο να εμβαθύνει όσο το δυνατόν περισσότερο στο μείζον ζήτημα της ταυτότητας φύλου, του τρόπου που αντιμετωπίζονται αυτού του τύπου τα ζητήματα από το εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και από την υπόλοιπη σχολική Κοινότητα, συγκεκριμένα τους μαθητές και τους γονείς. Η μελέτη αυτή έρχεται να αναδείξει τη σημασία του σχολικού περιβάλλοντος, ως τμήμα της κοινωνίας που αλλάζει φύση και θέση, χρόνο με το χρόνο, αναδεικνύοντας την πρόοδο που έχει γίνει στο ζήτημα της ένταξης των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων, και στο σχολικό περιβάλλον. Στο χώρο του σχολείου, ακόμη και σήμερα, παρατηρούνται φαινόμενα αποκλεισμού, βασισμένα σε έμφυλα στερεότυπα και ιεραρχικές δομές, παράλληλα με φαινόμενα αρνητικής συμπεριφοράς, ακόμα και βίας, σε βάρος των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων. Πρόκειται για μαθητές, που- στην τρυφερή και ευαίσθητη ηλικία της εφηβείας- καλούνται να διαχειριστούν και να εναρμονίσουν την ορμή της νιότης, τις εσωτερικές ανησυχίες και αναζητήσεις τους για τη σεξουαλικότητά τους- την οποία ακόμη ερευνούν-παράλληλα με την πίεση και την προβληματική συμπεριφορά του οικογενειακού, του σχολικού και του ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος. Στην εργασία αυτή αναδεικνύονται τα θέματα που προέκυψαν μέσα από τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα. Ειδικότερα, συμμετείχαν εκπαιδευτικοί νεαρής ηλικίας και με μικρή προϋπηρεσία στο σχολείο, οι οποίοι εμφανίζονται ευαισθητοποιημένοι, δραστήριοι και καταρτισμένοι γύρω από τα ζητήματα της ένταξης των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων στην κοινωνία. Παράλληλα, συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί με μεγάλη προϋπηρεσία, οι οποίοι, εξίσου, διέπονται από προοδευτικές ιδέες, δεκτικότητα στο ‘’διαφορετικό’’, χωρίς, όμως, κατάρτιση στα θέματα διαχείρισης της διαφορετικότητας. Τέλος, συμμετείχαν και εκπαιδευτικοί σε θέσεις ευθύνης, των οποίων η εμπειρία και οι απόψεις στη διαχείριση της διαφορετικότητας παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Η έρευνα αυτή έχει τελικό στόχο την σφαιρική προσέγγιση του θέματος της ισότητας των φύλων στην σχολική Κοινότητα, την αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν από την Εκπαιδευτική Κοινότητα, και την καταγραφή των αντιλήψεων, των θέσεων και των προτάσεων των Διευθυντών και των Διευθυντριών των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για τις δυνατότητες και τα εμπόδια που συναντούν στην αντιμετώπιση των ΛΟΑΤΚΙ ατόμων, καθώς και το ρόλο φορέων κομβικής σημασίας, όπως το Υπουργείο Παιδείας και ο Σύλλογος Διδασκόντων.
Φυσική περιγραφή 62 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Gender identity
Homosexuality
LGBTQI
School leadership
ΛΟΑΤΚΙ
Ομοφυλοφιλία
Σχολική ηγεσία
Ταυτότητα φύλου
Ημερομηνία έκδοσης 2022
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 16

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 2