Περίληψη |
Οι σύγχρονες επιχειρηματικές δομές γίνονται όλο και πιο πολύπλοκες. Η ανάγκη για ταχύτατη διάδοση και επεξεργασία των πληροφοριών γίνεται εντονότερη, ενώ ο αριθμόε των εμπλεκομένων σε αυτές τις δομές αυξάνει. Οι εταιρείες πλέον επικεντρώνονται σε δραστηριότητες στις οποίες λίγες εταιρείες μπορούν να τις ανταγωνιστούν, με αποτέλεσμα να αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Τις υπηρεσίες που χρειάζονται επιλέγουν να τις λαμβάνουν μέσω συνεργασιών που συνάπτουν με άλλες εταιρείες. Αποτέλεσμα αυτού του τρόπου λειτουργίας είναι η δημιουργία δικτύων υπηρεσιών τα οποία είναι μεγάλα σε μέγεθος και λειτουργούν σε ένα περιβάλλον το οποίο συνεχώς μεταβάλλεται. Συνεπώς κρίνεται απαραίτητη η ύπαρξη μιας μεθοδολογίας που όχι μόνο θα αναλύει τα δίκτυα αυτά αλλά θα υπολογίζει και την αξία που παράγεται μέσα σε αυτά. Επιπλέον πρέπει να έχουμε την δυνατότητα προσομοίωσης της εξέλιξης των δικτύων αυτών στο χρόνο, ώστε να βρίσκουμε τρόπους να βελτιστοποιούμε συνεχώς την αξία που παράγεται από τους συμμετέχοντες στο δίκτυο. Στόχος αυτής της εργασίας είναι να προτείνει μια μεθοδολογία η οποία θα υπολογίζει την αξία που παράγεται μέσα σε ένα δίκτυο υπηρεσιών. Ακόμη, με τη βοήθεια κατάλληλων εργαλείων, θα ερευνήσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες, βελτιστοποιείται η αξία αυτή. Επίσης, θα εξετάσουμε την εξέλιξη της στο χρόνο, εντοπίζοντας στο δίκτυο χαρακτηριστικά που αυξάνουν την αξία του και στοιχεία που την μειώνουν. Τέλος θα μελετήσουμε τις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των συμμετεχόντων στα δίκτυα υπηρεσιών και τις πιθανές συγκρούσεις που μπορεί να υπάρχουν.
|