|
Κωδικός Πόρου |
000441985 |
Τίτλος |
Σχολική Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση : σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού με τη μέθοδο της ΕξΑΕ για μαθητές δημοτικού στο μάθημα της ιστορίας |
Άλλος τίτλος |
Design and development of educational material with the method of Distance Education for primary school students in the history |
Συγγραφέας
|
Σκαράκη, Ιωάννα
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Χουρδάκης Αντώνης
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Φιλιππούσης Γεώργιος
Μαυραντωνάκη Αικατερίνη
|
Περίληψη |
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών και
των μαθητών/μαθητριών σχετικά με τη χρήση εκπαιδευτικού υλικού σχεδιασμένου με τη
μεθοδολογία της ΕξΑΕ στο μάθημα της Ιστορίας. Εξετάστηκαν ζητήματα ευχρηστίας του
υλικού, καλύτερης κατανόησης και ανάπτυξης δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσω της
χρήσης του υλικού. Η εργασία αποτελεί ένα ποιοτικό σχέδιο έρευνας με στοιχεία της
έρευνας δράσης, καθώς η ανατροφοδότηση που προήλθε από τους/τις εκπαιδευτικούς και
τους/τις μαθητές/μαθήτριες καθόλη τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας
αξιοποιήθηκε στη βελτίωση του υλικού. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν εννέα
εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και έντεκα μαθητές/τριες της έκτης τάξης.
Οι μέθοδοι συλλογής δεδομένων ήταν η ημιδομημένη συνέντευξη, το ερωτηματολόγιο
ανοιχτού τύπου και η συμμετοχική παρατήρηση. Η εφαρμογή του υλικού στην τάξη έγινε
σύμφωνα με το «μοντέλο εναλλαγής του σταθμού», ένα μοντέλο μικτής μάθησης που
συνδυάζει τη συμβατική διδασκαλία στην τάξη με τη διαδικτυακά υποστηριζόμενη
μάθηση. Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση περιεχομένου με
τη χρήση του εξειδικευμένου λογισμικού ATLAS.ti. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της
έρευνας τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και οι μαθητές/μαθήτριες συμφωνούν ότι η χρήση του
εκπαιδευτικού υλικού μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη κατανόηση του περιεχομένου
της μάθησης. Επίσης, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι η χρήση του υλικού
μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη δεξιοτήτων κριτικής σκέψης μέσα από τη χρήση
διερευνητικών μεθόδων, όπως η κριτική ανάλυση των πηγών και ο στοχαστικός διάλογος.
Η θετική στάση των μαθητών/μαθητριών αποτυπώθηκε στην προτίμηση του
εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία στην τάξη και των εκπαιδευτικών στην επιλογή
της χρήσης του υλικού σε συνδυασμό με το σχολικό βιβλίο.
|
Φυσική περιγραφή |
80 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Blended learning |
|
Critical thinking |
|
Educational material |
|
Methodology of distance education |
|
Station rotation model |
|
Teaching history |
|
Διδακτική της ιστορίας |
|
Εκπαιδευτικό λογισμικό |
|
Κριτική σκέψη |
|
Μεθοδολογία ΕξΑΕ |
|
Μικτή μάθηση |
|
Μοντέλο εναλλαγής του σταθμού |
Ημερομηνία έκδοσης |
2018 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
701 |