|
Κωδικός Πόρου |
000418725 |
Τίτλος |
Ο ρόλος της μορφολογικής επίγνωσης σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες στον γραπτό λόγο |
Άλλος τίτλος |
The role of morphological awareness in children with learning disabilities in reading |
Συγγραφέας
|
Τζαγκαράκη, Ελένη
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μανωλίτσης Γεώργιος
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Μουζάκη Αγγελική
Κορνηλάκη Αικατερίνη
|
Περίληψη |
Η βιβλιογραφία των τελευταίων ετών έχει αναδείξει τη σημαντική σχέση των μορφολογικών δεξιοτήτων των μαθητών με την αναγνωστική τους ικανότητα και τον ρόλο της μορφολογικής επίγνωσης στην ανάπτυξη της ανάγνωσης. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση του ρόλου της μορφολογικής επίγνωσης στην ανάπτυξη των αναγνωστικών δεξιοτήτων μαθητών1 μέσω της σύγκρισης του επιπέδου μορφολογικής επίγνωσης και αναγνωστικών δεξιοτήτων τριών ομάδων μαθητών (n = 54). Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες (n = 18), η δεύτερη μαθητές ίδιας ηλικίας χωρίς αναγνωστικές δυσκολίες (n = 18) και η τρίτη μαθητές μικρότερους κατά δύο χρόνια (n = 18) αλλά ίδιου αναγνωστικού επιπέδου με αυτούς της πρώτης ομάδας. Οι μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες βρέθηκε ότι είχαν χαμηλότερες επιδόσεις σε όλα τα κριτήρια από τους μαθητές ίδιας ηλικίας χωρίς αναγνωστικές δυσκολίες. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης διακύμανσης έδειξαν ότι οι διαφορές ανάμεσα στις επιδόσεις των μαθητών αυτών των δύο ομάδων ήταν ισχυρά στατιστικά σημαντικές. Σε σχέση με τους μικρότερους σε ηλικία μαθητές, ίδιου αναγνωστικού επιπέδου, οι μαθητές με αναγνωστικές δυσκολίες είχαν περίπου ίδιες επιδόσεις τόσο στα κριτήρια ανάγνωσης, όσο και στα περισσότερα μορφολογικά κριτήρια. Συνεπώς, φαίνεται ότι τα ελλείμματα στη μορφολογική επίγνωση των μαθητών συνδέονται άμεσα με αναγνωστικά προβλήματα. Για τον λόγο αυτό προτείνεται από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού να δίδεται ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη των μορφολογικών δεξιοτήτων των μαθητών με συστηματική διδασκαλία.
|
Φυσική περιγραφή |
69 σ. : πίν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Learning disabilities |
|
Morphological awareness |
|
Reading |
|
Reading disabilities |
|
Ανάγνωση |
|
Μαθησιακές δυσκολίες |
|
Μαθησιακές δυσκολίες στην ανάγνωση |
|
Μορφολογική επίγνωση |
Ημερομηνία έκδοσης |
2018-10-08 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
325 |