Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η κατάκτηση του ταυτόχρονου στο Παρόν και στο Παρελθόν : οι σύνδεσμοι ενώ και καθώς της Ελληνικής  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000454235
Τίτλος Η κατάκτηση του ταυτόχρονου στο Παρόν και στο Παρελθόν : οι σύνδεσμοι ενώ και καθώς της Ελληνικής
Άλλος τίτλος The acquisition of simultaneous in the Present and the Past : the connectives eno and kathos in Greek
Συγγραφέας Μαστροκώστα, Μαρίνα
Σύμβουλος διατριβής Τσακάλη Βίνα
Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην κατάκτηση των χρονικών συνδέσμων ενώ και καθώς. Οι σύνδεσμοι αυτοί όταν συνδεθούν με [-συνοπτ.] όψη εκφράζουν το ταυτόχρονο ανάμεσα στο γεγονός της κύριας πρότασης και στο γεγονός της χρονικής επιρρηματικής. Βασικός στόχος της παρούσας εργασίας είναι να ελέγξει: (α) σε ποια ηλικία τα παιδιά κατακτούν τους ταυτόχρονους χρονικούς συνδέσμους, (β) εάν η ανάπτυξή τους διαφέρει όταν τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα στο παρόν και όταν τα γεγονότα λαμβάνουν χώρα στο παρελθόν και, (γ) εάν τα παιδιά αποδίδουν τον ίδιο Χρόνο Αναφοράς με τους ενήλικες σε επίπεδο λόγου (discourse), καθώς οι επιρρηματικές χρονικές προτάσεις ενώ/καθώς δηλώνουν τον Χρόνο Αναφοράς κατά τον οποίο λαμβάνει χώρα το γεγονός της κύριας ορίζοντας το ταυτόχρονο. Με αφετηρία τα παραπάνω ερωτήματα πραγματοποιήθηκε ένα πείραμα κατανόησης, βασισμένο στην μέθοδο κρίσης τιμών αληθείας. Στο πείραμα έλαβαν μέρος 15 παιδιά με εύρος ηλικίας 5;6-9;4 και 8 ενήλικες ως ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η επίδοση των παιδιών ήταν όμοια ως προς τους χρονικούς συνδέσμους. Επιπλέον, οι απαντήσεις των παιδιών δεν διέφεραν ως προς τον Χρόνο Εκφωνήματος, καθώς τα παιδιά ανταποκρινόντουσαν όμοια τόσο στο Παρόν όσο και στο Παρελθόν. Τέλος, φάνηκε πως τα παιδιά δεν είναι σε θέση να εντοπίσουν τον κατάλληλο Χρόνο Αναφοράς σε επίπεδο λόγου και επιλέγουν έναν πιο διευρυμένο Χρόνο Αναφοράς, στον οποίο εξελίσσεται το γεγονός της κύριας από αυτόν που οι ενήλικες προσδίδουν στις ενώ/καθώς προτάσεις. Η επιλογή ενός πιο διευρυμένου Χρόνου Αναφοράς δείχνει πως τα παιδιά δίνουν έμφαση στη διάρκεια επιζητώντας την επιβεβαίωση της [-συνοπτ.] όψης, την οποία διαθέτουν τόσο η κύρια όσο και η επιρρηματική χρονική πρόταση.
Φυσική περιγραφή 72 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Language acquisition
Past
Present
Psycholinguistics
Temporal simultaneous connectives
Γλωσσική κατάκτηση
Παρελθόν
Παρόν
Χρονικοί ταυτόχρονοι συνδέσμοι
Ψυχογλωσσολογία
Ημερομηνία έκδοσης 2022-02-14
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Φιλοσοφική Σχολή--Τμήμα Φιλολογίας --Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 282

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 28