Περίληψη |
Η ψηφοφορία είναι ίσως η πλέον διαδεδομένη διαδικασία επιλογής αποφάσεων από κοινωνίες. Οι σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις έχουν κάνει δυνατή την τέλεση ψηφοφοριών με ηλεκτρονικό τρόπο, ενώ η έννοια της ψηφοφορίας είναι οικεία και στην Επιστήμη Υπολογιστών, καθώς χρησιμεύει στην επίλυση προβλημάτων - όπως η διασφάλιση της συνέπειας κατανεμημένων συστημάτων αρχείων ή η επιλογή ενεργειών κατά την πλοήγηση ρομπότ - τα οποία παρουσιάζονται σε διάφορους τομείς της. Έχει αποδειχτεί μαθηματικά πως είναι αδύνατον να βρεθεί μια απλή, "δίκαιη" - με βάση καθορισμένα κριτήρια δικαιοσύνης - και συνεπής διαδικασία για τον προσδιορισμό του αποτελέσματος μιας εκλογής που αφορά περισσότερους από δυο υποψηφίους ("Θεώρημα του Ανέφικτου του Arrow"). Το γεγονός αυτό οδήγησε στην ανάπτυξη της Θεωρίας Ψηφοφοριών, η οποία ασχολείται με την μαθηματική αντιμετώπιση της διαδικασίας με την οποία δημοκρατικές κοινωνίες ή ομάδες μετασχηματίζουν τις πιθανότατα πολλές και αντικρουόμενες απόψεις των μελών τους, όσον αφορά ένα συγκεκριμένο θέμα ή πρόβλημα, σε μια και μόνη επιλογή για όλη την κοινωνία ή ομάδα. Η Επιστήμη Υπολογιστών έχει ως τώρα χρησιμοποιήσει αρκετά απλά σχήματα ψηφοφοριών, παρά την πολυπλοκότητα τηΘεωρίας Ψηφοφοριών και το γεγονός πως ο ορισμός εκλογικού συστήματος και κατάλληλων εκλογικών διαδικασιών είναι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν το αποτέλεσμα μιας ψηφοφορίας. Η παρούσα μεταπτυχιακή εργασία είχε ως αντικείμενο την ανάλυση, το σχεδιασμό και την υλοποίηση μιας αρκετά γενικής αρχιτεκτονικής, της Αρχιτεκτονικής Διενέργειας Ψηφοφοριών, που να επιτρέπει τη διενέργεια ψηφοφοριών με χρήση οποιουδήποτε εκλογικού συστήματος. Η Αρχιτεκτονική Διενέργειας Ψηφοφοριών είναι μια αρχιτεκτονική πολλών συνεργαζόμενων κατανεμημένων πρακτόρων λογισμικού που αντιπροσωπεύουν πραγματικές οντότητες. Οι οντότητες αυτές εντοπίστηκαν ως σημαντικές για τη διενέργεια ψηφοφοριών μετά από μελέτη της Θεωρίας Ψηφοφοριών και ενός γενικού παραδείγματος ψηφοφορίας, προερχόμενου από τον πραγματικό κόσμο. Η Αρχιτεκτονική Διενέργειας Ψηφοφοριών σχεδιάστηκε με βάση τις αρχές της οντοκεντρικής σχεδίασης συστημάτων, και είναι μια επεκτάσιμη αρχιτεκτονική. Eπιτρέπει την τέλεση παράλληλων ψηφοφοριών, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως υποδομή τέλεσης ψηφοφοριών από αρχιτεκτονικές πρακτόρων, ή από άλλες εφαρμογές στις οποίες μπορούν να χρησιμεύσουν ψηφοφορίες. Η ανάκτηση εικόνων με βάση το περιεχόμενό τους προτείνεται ως μια τέτοια εφαρμογή.
|