Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Το φαινόμενο της εργασιακής παρενόχλησης και του σχολικού εκφοβισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι στρατηγικές αντιμετώπισης του : Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000448003
Τίτλος Το φαινόμενο της εργασιακής παρενόχλησης και του σχολικού εκφοβισμού στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και οι στρατηγικές αντιμετώπισης του : Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή
Άλλος τίτλος The phenomenon of work harassment and bulling in primary scholl and its coping strategies
Συγγραφέας Ψαθάκης, Μιχαήλ
Σύμβουλος διατριβής Ηλία, Σταυρούλα
Μέλος κριτικής επιτροπής Βλασιάδης, Κωνσταντίνος
Μπριασούλης, Γεώργιος
Ραϊσάκη, Μαρία
Περίληψη Εισαγωγή: Η εργασιακή παρενόχληση και ο εκφοβισμός αποτελούν φαινόμενα που έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ευημερία των εργαζομένων σε όλους τους τομείς. Το ίδιο ισχύει και για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι αποτελούν μια ομάδα εργαζομένων με υψηλό κίνδυνο να θυματοποιηθούν στον τόπο της εργασίας τους, τόσο από μαθητές όσο και από γονείς μαθητών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει το φαινόμενο της εργασιακής παρενόχλησης και του εκφοβισμού στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να εξετάσει το ρόλο και τη συμβολή του σχολικού νοσηλευτή σε αυτό. Επιμέρους στόχοι της έρευνας είναι η διερεύνηση των βασικών μορφών εμφάνισης του φαινομένου, η διερεύνηση των στρατηγικών αντιμετώπισης που ακολουθούν οι εκπαιδευτικοί και η διερεύνηση του ρόλου του σχολικού νοσηλευτή στην αντιμετώπιση φαινομένων εργασιακής παρενόχλησης και σχολικού εκφοβισμού των εκπαιδευτικών. Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε ποσοτική έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου. Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκε δείγμα 86 εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε δημόσια σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στην περιοχή της Νέας Αλικαρνασσού. Μελετήθηκαν οι μορφές σχολικού εκφοβισμού συμπεριλαμβανομένων της σωματικής και λεκτικής κακοποίησης και της κοινωνικής χειραγώγησης και του διαδικτυακού εκφοβισμού. Διερευνήθηκαν τα βιώματα σχολικού εκφοβισμού των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην έρευνα και ο βαθμός εμπλοκής τους σε περιστατικά εκφοβισμού. Τέλος, ερευνήθηκαν οι στρατηγικές αντιμετώπισης που προτιμούν οι εκπαιδευτικοί και ειδικότερα: Οι παθητικές, όπως είναι η συζήτηση με τους συναδέλφους ή η ανάθεση της διαχείρισης των περιστατικών σε κάποιον τρίτο. Οι συστημικές στρατηγικές, όπως είναι η επικοινωνία με τους γονείς και η αναζήτηση παρέμβασης από το σχολικό σύμβουλο. Οι άμεσες στρατηγικές που αναπτύσσονται εντός του σχολικού περιβάλλοντος, όπως είναι η ενθάρρυνση του θύματος να αντιμετωπίσει την κατάσταση ή η συζήτηση με το δράστη της εκφοβιστικής συμπεριφοράς. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το SPSS. Αποτελέσματα: Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας η εμπειρία των εκπαιδευτικών στο σχολείο ήταν γενικά θετική (81,4%), ενώ ο βαθμός εμπλοκής τους σε περιστατικά εκφοβισμού βρέθηκε ομοίως χαμηλός (4,7%). Υψηλότερη συχνότητα εντοπίστηκε στις περιπτώσεις λεκτικής κακοποίησης (58,1%) και έμμεσου εκφοβισμού και χαμηλότερη για περιστατικά σωματικού εκφοβισμού (11,6%). Αναφορικά με τους τρόπους αντιμετώπισης του εκφοβισμού εκ μέρους των εκπαιδευτικών κατά τα σχολικά τους χρόνια, βρέθηκε πως κατά κύριο λόγο οι συμμετέχοντες στην έρευνα επέλεγαν παθητική στάση (αγνόηση περιστατικών, προσπάθεια αστεϊσμού ή αποφυγής της κατάστασης). Σχετικά με τις στρατηγικές διαχείρισης και αντιμετώπισης των περιστατικών σχολικού εκφοβισμού που υιοθετούν επί του παρόντος οι εκπαιδευτικοί, διαπιστώθηκε πως προτιμούν κυρίως τις παθητικές στρατηγικές. Τέλος, όσον αφορά τη σημαντικότητα του ρόλου του σχολικού νοσηλευτή στην αντιμετώπιση φαινομένων εργασιακής παρενόχλησης και σχολικού εκφοβισμού των εκπαιδευτικών αυτή αναδείχτηκε σε μεγάλο βαθμό μέσα από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών. Συμπεράσματα: Υψηλότερη συχνότητα σχολικού εκφοβισμού εντοπίστηκε στις περιπτώσεις λεκτικής κακοποίησης και έμμεσου εκφοβισμού και χαμηλότερη για περιστατικά σωματικού εκφοβισμού. Οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης προκειμένου να αντιμετωπίσουν και να διαχειριστούν περιστατικά εκφοβισμού στο σχολείο τους φαίνεται να προτιμούν και να εφαρμόζουν περισσότερο παθητικές στρατηγικές, αναδεικνύοντας έμμεσα ένα δυνητικά παρεμβατικό ρόλο του σχολικού νοσηλευτή.
Φυσική περιγραφή 91 σ. : πίν. σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Teacher bullying
Teacher perception on bullying
Work place bullying
Εκφοβισμός εκπαιδευτικών
Εκφοβισμός εργασιακού χώρου
Ημερομηνία έκδοσης 2022-03-30
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Ιατρική Σχολή--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 229

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2025-03-30