Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Τα αλβανικά κοινοτικά σχολεία της Κρήτης ως χώροι καλλιέργειας και διατήρησης της εθνοτικής γλώσσας : ζητήματα στοχοθεσίας, διδακτικών και γλωσσικών πρακτικών / Γιαννακάρα Ευαγγελία.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000463438
Τίτλος Τα αλβανικά κοινοτικά σχολεία της Κρήτης ως χώροι καλλιέργειας και διατήρησης της εθνοτικής γλώσσας : ζητήματα στοχοθεσίας, διδακτικών και γλωσσικών πρακτικών / Γιαννακάρα Ευαγγελία.
Συγγραφέας Γιαννακάρα, Ευαγγελία
Σύμβουλος διατριβής Χατζηδάκη Ασπασία
Μέλος κριτικής επιτροπής Κοντογιάννη Διονυσία
Μιχελακάκη Θεοδοσία
Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία επιχειρεί να διερευνήσει το ζήτημα της γλωσσικής διατήρησης της αλβανικής γλώσσας, στο πλαίσιο των κοινοτικών σχολείων. Αντικείμενο της έρευνάς μας αποτέλεσαν τα αλβανικά κοινοτικά σχολεία του Ηρακλείου, τα οποία έχουν οργανωθεί από τον Σύλλογο των Αλβανών Μεταναστών. Πρόκειται για μια ποιοτική έρευνα μελέτης περίπτωσης με σκοπό να διερευνηθούν ζητήματα που αφορούν τη στοχοθεσία, τη δομή, τον τρόπο λειτουργίας τους, καθώς και των διδακτικών και γλωσσικών πρακτικών που ακολουθούνται από τους εκπαιδευτικούς για την ανάπτυξη και τη διατήρηση της εθνοτικής γλώσσας, αλλά και για τη διαμόρφωση μιας εθνοπολιτιστικής ταυτότητας. Οι συμμετέχοντες της έρευνάς μας ήταν ο υπεύθυνος των κοινοτικών σχολείων και οι 5 εκπαιδευτικοί που δίδασκαν μαθήματα αλβανικής γλώσσας το 2021-2022. Για τη συλλογή των δεδομένων πραγματοποιήθηκαν 6 ημιδομημένες συνεντεύξεις και συμμετοχική ημιδομημένη παρατήρηση των μαθημάτων διδασκαλίας. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με βάση την ανάλυση περιεχομένου, σύμφωνα με τις θεματικές ενότητες που ορίστηκαν. Τα ευρήματα που προέκυψαν από τις συνεντεύξεις και την παρατήρηση παρουσιάστηκαν και συζητήθηκαν συνδυαστικά. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η στοχοθεσία των κοινοτικών σχολείων αλλά και των μαθημάτων διδασκαλίας των εκπαιδευτικών επεδίωκαν πρωτίστως την ανάπτυξη και τη διατήρηση της εθνοτικής γλώσσας και δευτερευόντως τη διαμόρφωση της αλβανικής ταυτότητας των μαθητών. Αναφορικά με τις διδακτικές και γλωσσικές πρακτικές και προσεγγίσεις σύμφωνα με τις οποίες οι εκπαιδευτικοί επέλεξαν να διαχειριστούν τη διγλωσσία των μαθητών τους, τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν την ύπαρξη, τόσο «μονογλωσσικών», όσο και «ετερογλωσσικών» προσεγγίσεων και πρακτικών.
Φυσική περιγραφή 138 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Albanians
Bilingual students
Community School
Language maintenance
Αλβανοί
Γλωσσική διατήρηση
Δίγλωσσοι μαθητές
Διαγλωσσικότητα
Κοινοτικό Σχολείο
Τranslanguaging
Ημερομηνία έκδοσης 2023-07-26
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 6

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0