Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Οι εμπειρίες και προσδοκίες των ασθενών για τις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε ένα νησί της Ελλάδας : μια συγχρονική μελέτη  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000434973
Τίτλος Οι εμπειρίες και προσδοκίες των ασθενών για τις υπηρεσίες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας σε ένα νησί της Ελλάδας : μια συγχρονική μελέτη
Άλλος τίτλος Patients experiences and expectations for Primary health care services on an island in Greece
Συγγραφέας Λυριστή, Ζαχαρούλα
Σύμβουλος διατριβής Λιονής, Χρήστος
Τσιλιγιάννη, Ιωάννα
Κριτσωτάκης Ευάγγελος
Περίληψη Εισαγωγή: Η ενδυνάμωση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) αποτελεί έναν από τους στόχους του Ευρωπαϊκού Σχεδίου Δράσης σχετικά με τις ολοκληρωμένες υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα. Η αξιολόγηση της ποιότητας των υπηρεσιών υγείας είναι εφικτή μέσω της μέτρησης της εμπειρίας και των προσδοκιών των χρηστών από τις εν λόγω υπηρεσίες. Η παροχή ΠΦΥ πραγματοποιείται από 200 Κέντρα Υγείας (σε αστικές και αγροτικές περιοχές) και από 120 Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ) (σε αστικές περιοχές). Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των εμπειριών και προσδοκιών των ασθενών για τις υπηρεσίες ΠΦΥ στο νησί της Καρπάθου σε σύγκριση με αυτές ασθενών από την Κρήτη. Τα ερευνητικά ερωτήματα αφορούν στο ποιες είναι οι προσδοκίες και εμπειρίες των ασθενών σχετικά με τις παρεχόμενες υπηρεσίες ΠΦΥ σε περιοχές με διαφορετικά χαρακτηριστικά, όπως είναι μια απομονωμένη νησιωτική, μια ημιαστική/αγροτική και μια αστική περιοχή, καθώς και στην ενίσχυση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας για την βελτίωση των ΠΦΥ ανάλογα με τις τοπικές συνθήκες. Μέθοδος: Η έρευνα που διεξάχθηκε βασίστηκε στην Έρευνα Ποιότητα και Κόστη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας στην Ευρώπη (Quality and Costs of Primary Care in Europe – QUALICOPC). Οι ερωτηθέντες είναι 130 άτομα (50 από το ΚΥ Καρπάθου, 30 από το ΚΥ Αγίας Βαρβάρας Ηρακλείου και πενήντα από την 4η ΤΟΜΥ Ηρακλείου), οι οποίοι αξιολόγησαν έκαστος-η την εμπειρία τους από τις υπηρεσίες ΠΦΥ συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο QUALICOPC- experience questionnaire (QUALICOPC-εμπειρίες), καθώς επίσης και τις προσδοκίες τους στο ερωτηματολόγιο QUALICOPC-patient values questionnaire (QUALICOPC-προσδοκίες). Τα ερωτηματολόγια διανεμήθηκαν τυχαία και συλλέχθηκαν συνολικά 260 ερωτηματολόγια. Αποτελέσματα: Από την ανάλυση των ερωτηματολογίων διαπιστώθηκε η ικανοποίηση των συμμετεχόντων από την εμπειρία τους και στις τρεις υπό μελέτη μονάδες ΠΦΥ, με εξαίρεση το χρόνο αναμονής στο ιατρείο που ήταν μεγαλύτερος στο ΚΥ Καρπάθου σε σχέση με τις δύο δομές υγείας του Ηρακλείου. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι η οι προσδοκίες που έχουν από τους ιατρούς οι ασθενείς (επισκέπτες) από το ΚΥ Αγίας Βαρβάρας και την 4η ΤΟΜΥ είναι μεγαλύτερες από εκείνων του ΚΥ Καρπάθου. Συμπεράσματα: Τα στοιχεία που συλλέχθηκαν από αυτή την έρευνα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών ΠΦΥ στον Νομό Ηρακλείου και Καρπάθου, στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης αυτής σε μια υπηρεσία με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Από την παρούσα έρευνα προέκυψαν παράγοντες που οι ασθενείς (επισκέπτες) θεωρούν ως πολύ σημαντικούς για την υγεία τους και προς τους οποίους θα μπορούσαν να κατευθυνθούν οι προσπάθειες βελτίωσης του τομέα ΠΦΥ.
Φυσική περιγραφή 49 [11] σ. : πίν. σχήμ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Expectations
Heraklion
Karpathos
Εμπειρίες
Ηράκλειο
Κάρπαθος
Ημερομηνία έκδοσης 2020-12-17
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Ιατρική Σχολή--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 296

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 18