Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ο θεσμός του τμήματος ένταξης στο γενικό σχολείο : πρακτικές και αποτεσματικότητα / Καλλιόπης Ελευθερίου.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000467405
Τίτλος Ο θεσμός του τμήματος ένταξης στο γενικό σχολείο : πρακτικές και αποτεσματικότητα / Καλλιόπης Ελευθερίου.
Άλλος τίτλος The institution of the resource room in the maistrean school : practices and effectiveness
Συγγραφέας Ελευθερίου, Καλλιόπη
Σύμβουλος διατριβής Τραγουλιά Ελένη
Μέλος κριτικής επιτροπής Κουρκούτας Ηλίας
Μουζάκη Αγγελική
Περίληψη Η ενταξιακή εκπαίδευση, μια θεσμοθετημένη θεωρία των τελευταίων δεκαετιών, που ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στην ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού, γίνεται ολοένα και πιο έντονη σε παγκόσμιο επίπεδο. Το τμήμα ένταξης (Τ.Ε.) στην Ελλάδα, αποτελεί ένα μοντέλο ειδικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών για τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (ΕΕΑ) στο πλαίσιο του γενικού σχολείου. Τίθεται το ερώτημα της αποτελεσματικότητας της εφαρμογής του ενταξιακού αυτού θεσμού, ως προς τον βαθμό ανεξαρτητοποίησης των μαθητών με εεα στη γενική τάξη. Οι εκπαιδευτικοί ως βασικοί συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην εφαρμογή κάθε εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης και κατά συνέπεια στην προώθηση της ένταξης. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκε η ποιοτική μέθοδος και η συλλογή των δεδομένων πραγματοποιείται μέσα από την παρακολούθηση και την καταγραφή των διδασκαλιών σε ημερολόγιο, τον οδηγό ημιδομημένης συνέντευξης, με τη συμμετοχή της δασκάλας του τμήματος ένταξης, των εκπαιδευτικών γενικής αγωγής, τη διευθύντρια του σχολείου και μαθητές με εεα, λαμβάνοντας υπόψιν τα επίσημα έγγραφα των μαθητών του δείγματος. Τα ποιοτικά ευρήματα αποδεικνύουν ότι τα παιδιά με εεα που παρακολουθούν το τμήμα ένταξης ενισχύονται αποκλειστικά στο χώρο του τμήματος ένταξης από τη δασκάλα ειδικής αγωγής, βελτιώνοντας τις δεξιότητες τους, ενώ η μετάβασή τους στη γενική τάξη διδασκαλίας δεν ισοδυναμεί με τη συνέχεια του προγράμματος που ακολουθούν σε αυτό. Η εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης απέχει από τη γενική τάξη, με αποτέλεσμα οι εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής να ακολουθούν ξεχωριστή γραμμή στη διδασκαλίας τους, απομακρύνοντας έτσι τους μαθητές από την «πλήρη» ένταξη τους. Σε μείζονες προβληματικούς τομείς αναδεικνύονται η έλλειψη συνεργασίας των εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων και η διαμόρφωση ενταξιακών πρακτικών που παρεκκλίνουν από τη φιλοσοφία της ένταξης και οδηγούν στη δημιουργία μιας σχολικής κουλτούρας αποποίησης ευθυνών. Η θεσμοθέτηση πρακτικών οδηγιών για τη διδασκαλία μαθητών με εεα που φοιτούν στη γενική τάξη και στο τμήμα ένταξης κρίνεται απαραίτητη. Τέλος, στη συζήτηση που γίνεται περιλαμβάνονται προτάσεις για την αποτελεσματική εφαρμογή του θεσμού και την περαιτέρω έρευνα.
Φυσική περιγραφή 96 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Cooperation
Educational policy
Full inclusion
Inclusive education
Resource room
Ένταξη
Εκπαιδευτική πολιτική
Πλήρης ένταξη
Συνεργασία
Τμήμα ένταξης
Ημερομηνία έκδοσης 2024.
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 32

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0