Περίληψη |
Οι τεχνολογίες παρέχουν ίσες ευκαιρίες για μάθηση αποκτώντας μια νέα διάσταση και εισέρχονται στην κοινωνική και ψυχολογική ζωή των μαθητών. Υπό αυτό το πρίσμα, αν χρησιμοποιηθούν με σύνεση, οι τεχνολογίες δεν υπονομεύουν αλλά προσφέρουν, υποστηρίζουν και ανυψώνουν τη μαθησιακή διαδικασία, επομένως γίνονται μέσα που επιφέρουν κοινωνικές αλλαγές και εμπεριέχουν μετασχηματιστικές δυνατότητες, τις οποίες πρέπει να εκμεταλλευθούμε στο μέγιστο βαθμό. Η ταχεία διάδοση και υιοθέτηση της τεχνολογίας πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) είναι μία από τις κινητήριες δυνάμεις που τροφοδοτούν την ανάπτυξη της «εποχής της πληροφορίας» και μιας «κοινωνίας της γνώσης». Ένας τέτοιος μετασχηματισμός μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που ζούμε, εργαζόμαστε και μαθαίνουμε. Σήμερα η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και των υπολογιστών έχει επηρεάσει τη ζωή μας σε όλους τους τομείς. Συνεπώς δε θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος ούτε ο τομέας της εκπαίδευσης. Τα οφέλη από τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση είναι προφανή και η χρήση της ιδιαίτερα σήμερα, έχει γίνει πιο εύκολη θα λέγαμε από ποτέ και αυτό οφείλεται στην ευρεία χρήση φορητών συσκευών, laptop, tablet, smartphone, τα οποία βρίσκονται σε αφθονία και προσφέρονται σε μια ευρεία γκάμα τιμών, κάνοντας τα έτσι οικονομικά προσιτά για όλους. Οι συσκευές αυτές πολύ χρήσιμα εργαλεία για τη διδασκαλία των παιδιών και την ενίσχυση του λεξιλογίου τους, καθώς προσφέρουν πολλές δυνατότητες. Επίσης, πλέον παρατηρείται ότι έχει αυξηθεί η μαζική προώθηση των e-books, ακόμα και στο τομέα της εκπαίδευσης. Η διαφορετική αλληλεπίδραση που προσφέρουν στο παιδί τα κάνει πιο ελκυστικά, συγκριτικά με τα έντυπα βιβλία, η αξία όμως των οποίων δεν παραγνωρίζεται. Είναι δεδομένο ότι δεν μπορείς να αισθανθείς ένα e-book, όπως αισθάνεσαι ένα βιβλίο. Με βάση όσα αναφέρθηκαν, στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της διδασκαλίας του λεξιλογίου κατά την διάρκεια ανάγνωσης παραδοσιακών βιβλίων και e-book σε παιδιά προσχολικής ηλικίας, μέσω μιας βιβλιογραφικής ανασκόπησης και ο σχεδιασμός μιας ερευνητικής πρότασης.
|