Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η σύνδεση της κοινωνικής / συναισθηματικής επάρκειας με τις γλωσσικές δυσκολίες στην προσχολική ηλικία : μια συγκριτική ex post facto μελέτη παιδιών με γλωσσικές δυσκολίες και τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000440837
Τίτλος Η σύνδεση της κοινωνικής / συναισθηματικής επάρκειας με τις γλωσσικές δυσκολίες στην προσχολική ηλικία : μια συγκριτική ex post facto μελέτη παιδιών με γλωσσικές δυσκολίες και τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών
Άλλος τίτλος The connecting of social / emotional competence with language difficulties : an ex post facto study of typically developing children and children with language difficulties
Συγγραφέας Τσιαγγάλη, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Μανωλίτσης Γιώργος
Περίληψη Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματοποιήθηκε προκειμένου να μελετηθεί η σύνδεση της κοινωνικής και συναισθηματικής επάρκειας με τις γλωσσικές δυσκολίες κατά την προσχολική ηλικία. Πιο συγκεκριμένα αποτελεί μία μελέτη κατά την οποία συγκρίθηκαν τυπικώς αναπτυσσόμενα παιδιά με συνομηλίκους τους που αντιμετωπίζουν γλωσσικές δυσκολίες ώστε να διαπιστωθεί αν οι δυσκολίες αυτές μπορούν να επηρεάσουν την κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη. Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης μελέτης σχεδιάστηκε μία συσχετιστική έρευνα η οποία στόχευε στο να ερευνηθεί η σχέση των παιδιών με γλωσσικές δυσκολίες με τα προβλήματα εσωτερίκευσης και εξωτερίκευσης συγκριτικά με την αντίστοιχη σχέση των τυπικώς αναπτυσσόμενων παιδιών. Για να καταστεί εφικτό να ερμηνευτούν τα δεδομένα που προέκυψαν και να δούμε αν οι δυσκολίες αυτές μπορούν εν τέλει να επηρεάσουν την κοινωνική και συναισθηματική τους επάρκεια χρησιμοποιήθηκε η περιγραφική στατιστική ανάλυση. Κατά τη διάρκεια της ερευνητικής μελέτης, η οποία διήρκησε 5 εβδομάδες, χορηγήθηκε σε ένα δείγμα 46 παιδιών το γλωσσικό test ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ ώστε να διαχωριστούν σε τυπικώς αναπτυσσόμενα και σε παιδιά με γλωσσικές δυσκολίες. Στη συνέχεια, δόθηκε στις νηπιαγωγούς ο κατάλογος του ΚΕΣΠΗ-Α προκειμένου να ελεγχθεί το κοινωνικό και συναισθηματικό τους επίπεδο. Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν ότι οι γλωσσικές δυσκολίες επηρεάζουν συγκεκριμένες πτυχές της κοινωνικής συναισθηματικής ανάπτυξης των παιδιών όπως το επίπεδο ενεργητικότητας, τη διάσπαση προσοχής και την πρόθεση τους να συμμετέχουν σε δραστηριότητες. Στις υπόλοιπες κατηγορίες του ΚΕΣΠΗ-Α δεν παρατηρήθηκε κάποια σημαντική διαφοροποίηση μεταξύ των δύο ομάδων.
Φυσική περιγραφή 87 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Behavioral ploblems
Emotional competence
Externalization problems
Internalization problems
Language difficulties
Social competence
Γλωσσικές δυσκολίες
Κοινωνική επάρκεια
Προβλήματα εξωτερίκευσης
Προβλήματα εσωτερίκευσης
Προβλήματα συμπεριφοράς
Συναισθηματική επάρκεια
Ημερομηνία έκδοσης 2021-06-08
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 498

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 12