Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Οικογενειακές πρακτικές για την ανάπτυξη του διγραμματισμού σε δίγλωσσα νήπια προσχολικής ηλικίας / Κοκολάκη Ειρήνη.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000418374
Τίτλος Οικογενειακές πρακτικές για την ανάπτυξη του διγραμματισμού σε δίγλωσσα νήπια προσχολικής ηλικίας / Κοκολάκη Ειρήνη.
Συγγραφέας Κοκολάκη, Ειρήνη
Σύμβουλος διατριβής Χατζηδάκη Ασπασία
Μέλος κριτικής επιτροπής Μουζάκη Αγγελική
Καρράς Κωνσταντίνος
Περίληψη Στην παρούσα διπλωματική εργασία επιδιώκεται να διερευνηθεί η διγλωσσική ανατροφή και συγκεκριμένα οι γλωσσικές πρακτικές που λαμβάνουν χώρα στο περιβάλλον πέντε (5) δίγλωσσων οικογενειών και οι οποίες στοχεύουν στην ανάπτυξη του αναδυόμενου διγραμματισμού των νηπίων. Οι δίγλωσσες αυτές οικογένειες ζουν σε ένα χωριό του ν. Ρεθύμνης και έχουν παιδί που φοιτά στο νηπιαγωγείο του χωριού αυτού. Η διερεύνηση έγινε μέσα από την πραγματοποίηση πέντε (5) ημιδομημένων συνεντεύξεων στους γονείς των δίγλωσσων νηπίων που συμμετείχαν στην έρευνα. Παράλληλα, μέσα από ημιδομημένες συνεντεύξεις στις τέσσερις (4) νηπιαγωγούς των δίγλωσσων νηπίων αυτών επιχειρείται η αποτύπωση της εικόνας που είχαν οι νηπιαγωγοί για τα νήπια, η καταγραφή των γλωσσικών τους ιδεολογιών, καθώς η διερεύνηση του βαθμού στον οποίο η διδασκαλία των εκπαιδευτικών διαφοροποιείται λόγω της πολυπολιτισμικής και πολυγλωσσικής σύνθεσης του μαθητικού πληθυσμού της τάξης τους. Ως προς τα αποτελέσματα, φάνηκε πως στις πέντε οικογένειες επικρατούν μοντέλα γλωσσικής χρήσης που στοχεύουν στην προσθετική διγλωσσία των παιδιών. Οι πρακτικές γραμματισμού στη μειονοτική γλώσσα που εφαρμόζουν οι οικογένειες αυτές είναι ποικίλες με κυρίαρχη ανάμεσά τους να αναδεικνύεται η ανάγνωση βιβλίων. Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της παράλληλης ανάπτυξης του γραμματισμού σε δύο γλώσσες, δε φάνηκε να υπάρχει πάντα συνέχεια στα λόγια των γονέων. Από την άλλη, οι γνώσεις των εκπαιδευτικών ως προς το γλωσσικό προφίλ των δίγλωσσων νηπίων στη μειονοτική γλώσσα φαίνεται να είναι ικανοποιητική σε σχέση με την προφορική επάρκειά τους αλλά ελλιπής σε σχέση με την ανάπτυξη του γραμματισμού τους στη μειονοτική γλώσσα. Οι εκπαιδευτικοί είναι υπέρ της χρήσης της μειονοτικής γλώσσας στο οικογενειακό πλαίσιο, ενώ για την ανάπτυξη του γραμματισμού στη μειονοτική γλώσσα φαίνεται να επικρατεί μία σύγχυση. Τέλος, όλες οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν πως διαφοροποιούν τη διδασκαλία τους κατάλληλα, χωρίς όμως πάντα αυτό να συμβαίνει συστηματικά. Λέξεις- κλειδιά: διγλωσσία, διγραμματισμός, δίγλωσσα νήπια, γλωσσική πολιτική οικογένειας, πρακτικές ανάπτυξης γραμματισμού, μειονοτική γλώσσα, γλωσσικές ιδεολογίες εκπαιδευτικών.
Φυσική περιγραφή 253 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Γλωσσικές ιδεολογίες εκπαιδευτικών
Γλωσσική πολιτική οικογένειας
Δίγλωσσα νήπια
Διγλωσσία
Διγραμματισμός
Μειονοτική γλώσσα
Πρακτικές ανάπτυξης γραμματισμού
Ημερομηνία έκδοσης 2018-09-19
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 173

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Δεν έχετε δικαιώματα για να δείτε το έγγραφο.
Δεν θα είναι διαθέσιμο έως: 2020-09-20