Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ο σχεδιασμός ενός μουσειοπαιδαγωγικoύ προγράμματος για το νηπιαγωγείο από τη θεωρία στην πράξη : το σπίτι του προπάππου και της προγιαγιάς στο Λαογραφικό Μουσείο Ρεθύμνου / Ελευθερία Αβάτζου.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000471046
Τίτλος Ο σχεδιασμός ενός μουσειοπαιδαγωγικoύ προγράμματος για το νηπιαγωγείο από τη θεωρία στην πράξη : το σπίτι του προπάππου και της προγιαγιάς στο Λαογραφικό Μουσείο Ρεθύμνου / Ελευθερία Αβάτζου.
Άλλος τίτλος Designing a museum educational program for kindergarten from theory to practice : the house of the great-grandfather and the great-grandmother at the Folklore Museum of Rethymno
Συγγραφέας Αβάτζου, Ελευθερία
Σύμβουλος διατριβής Τρούλη Σοφία
Περίληψη Η παρούσα εργασία αποτελεί μια έρευνα κατά την οποία σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε ένα μουσειοπαιδαγωγικό πρόγραμμα για το νηπιαγωγείο. Τα βασικά ερευνητικά ερωτήματα είναι τα παρακάτω: (α) Ποια είναι τα στάδια σχεδιασμού και εφαρμογής ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για τον Λαϊκό Πολιτισμό; (β) Πώς γίνεται η θεωρία της Μουσειοπαιδαγωγικής πράξη στο Λαογραφικό Μουσείο και (γ) Ποιες μουσειακές εμπειρίες έχουν τα παιδιά του νηπιαγωγείου; (δ) Πώς αντιλαμβάνονται τον Λαϊκό Πολιτισμό; (ε) Πώς συμβάλλει έστω και μία επίσκεψη στο Μουσείο στις εμπειρίες των μαθητών/μαθητριών για τα μουσεία ως χώρους μη τυπικής μάθησης σε σχέση με το θέματα του Λαϊκού Πολιτισμού, αλλά και των μουσείων γενικότερα; Σύμφωνα με όσα αναφέρει η σύγχρονη βιβλιογραφία η διδασκαλία της ιστορίας στην προσχολική ηλικία ξεκινάει από τη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας με επισκέψεις στα τοπικά μουσεία, καθώς η εκδρομή στο ιστορικό μουσείο ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα μαθητών προσχολικής ηλικίας, Τα παιδιά απολάμβαναν την ενεργητική εμπλοκή, την αξιοποίηση δραστηριοτήτων οικείων σ’ αυτά, την ελευθερία αλλά και τη λήψη πρωτοβουλιών στη διαδικασία της μάθησης. Επίσης, οι επισκέψεις στο μουσείο διευκολύνουν τη διαδικασία της μάθησης σε βάθος. Εξάλλου, η μάθηση μπορεί να ενισχυθεί εάν αξιοποιούνται και χώροι έξω από το σχολικό πλαίσιο. Καθώς η γνώση που προσφέρει το μουσείο υπερτερεί αυτής που προσφέρει το σχολείο, εφόσον περιλαμβάνει αισθητηριακή και συναισθηματική εμπλοκή και προωθεί την παρατήρηση. Πρόκειται για μία μελέτη περίπτωσης που πραγματοποιήθηκε σε ένα τμήμα ενός δημόσιου νηπιαγωγείου στη περιοχή του Ρεθύμνου, το σχολικό έτος 2022-2023 η εκπαιδευτική παρέμβαση έλαβε χώρα στο Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Ρεθύμνου. Πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις στους/στις μαθητές/τριες που συμμετείχαν στην παρέμβαση, πριν αλλά και μετά την υλοποίηση το προγράμματος. Ακόμα, έγινε και καταγραφή των παρατηρήσεων της ερευνήτριας στο προσωπικό της ημερολόγιο, αλλά και ηχογράφηση όλων των σταδίων, των δραστηριοτήτων και των συνεντεύξεων. Δείγμα αποτέλεσαν οι 15 από τους 17 μαθητές/τριες ενός τμήματος του νηπιαγωγείου. Το πρόγραμμα σχεδιάστηκε με σκοπό να αξιοποιήσει όλες τις μεθόδους διδασκαλίας αλλά και τα στάδια ενός μουσειοπαιδαγωγικού προγράμματος με βάση όσα αναφέρει η σύγχρονη βιβλιογραφία. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας τα παιδιά του δείγματος έχουν μουσειακές εμπειρίες, κυρίως από το πλαίσιο του σχολείου, και μάλιστα τις προτιμούν. Ακόμα, απολαμβάνουν να συμμετέχουν ενεργητικά στη διαδικασία της διδασκαλίας μέσα στον χώρο του μουσείου, παράλληλα προτιμούν τις βιωματικές δραστηριότητες που τα κινητοποιούν και τα εμπλέκουν στη διαδικασία της μάθησης.
Φυσική περιγραφή 188 σ. : εικ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Folklore
Kindergarten
Museum
Museum educational programs
Preschool
School
Λαογραφία
Μουσείο
Μουσειοπαιδαγωγικά προγράμματα
Νηπιαγωγείο
Προσχολική ηλικία
Σχολείο
Ημερομηνία έκδοσης 2024-10-08
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 35

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0