Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ένα πιλοτικό πρόγραμμα αξιοποίησης της τέχνης για την ενίσχυση της κοινωνικό-συναισθηματικής αγωγής των παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου / Πολυξένη Φαραντάκη.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000421580
Τίτλος Ένα πιλοτικό πρόγραμμα αξιοποίησης της τέχνης για την ενίσχυση της κοινωνικό-συναισθηματικής αγωγής των παιδιών πρώτης σχολικής ηλικίας μέσα από το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου / Πολυξένη Φαραντάκη.
Άλλος τίτλος An art based pilot intervention program to enhance the social and emotional learning of early school age children through the school curricular
Συγγραφέας Φαραντάκη, Πολυξένη
Σύμβουλος διατριβής Κουρκούτας Ηλίας
Μέλος κριτικής επιτροπής Κυπριωτάκη Μαρία
Ματσόπουλος Αναστάσιος
Περίληψη Τα τελευταία δέκα χρόνια έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές αλλαγές σε πολυάριθμα εκπαιδευτικά συστήματα διεθνώς, συμπεριλαμβάνοντας προγράμματα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης (Humphrey, 2013), στην προσπάθεια μείωσης των ολοένα και αυξανόμενων κοινωνικών, συναισθηματικών, συμπεριφορικών και ψυχικών προβλημάτων των παιδιών και της ευρύτερης ανάπτυξης των προστατευτικών μηχανισμός που συμβάλουν στην συνολική ευημερία τους (Centers for Disease Control & Prevention, 2013). Αυτή η στροφή προς την ενίσχυση της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης, αποκτά ένα όλο και πιο ισχυρό επιστημονικό υπόβαθρο, που είναι σε θέση να εντοπίσει σημαντικές συνδέσεις μεταξύ των προγραμμάτων και την βελτίωση των κοινωνικοσυναισθηματικών και ακαδημαϊκών δεξιοτήτων των παιδιών (Durlak, Weissberg, Dymicki, Taylor, & Schellinger, 2011; January, Casey, & Paulson, 2011; Sklad, Diekstra, Ritter, & Ben, 2012). Ο σκοπός της παρούσας έρευνας δράσης είναι η εφαρμογή και αξιολόγηση της επίδρασης ενός πιλοτικού προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στην βελτίωση των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων του συνόλου των μαθητών μιας πρώτης τάξης δημοτικού, όπως και η διερεύνηση της μείωση των δυσκολιών ψυχικής υγείας και της δυνατότητας ενίσχυσης της σχολικής και κοινωνικής ένταξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες, που φοιτούν στο συγκεκριμένο τμήμα. Για την εξέταση της αποτελεσματικότητας της παρέμβασης χρησιμοποιήθηκε πριν και μετά την παρέμβαση το Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών (Godman, 1997), του οποίου τα δεδομένα αναλύθηκαν στατιστικά μέσω του προγράμματος SPSS (pre-post test), ενώ για την συγκέντρωση των ποιοτικών δεδομένων της έρευνας, αξιοποιήθηκε η θεματική ανάλυση των κλείδων παρατήρησης και των συνεντεύξεων που πραγματοποιήθηκαν από τη δασκάλα του τμήματος και την εκπαιδευμένη παρατηρήτρια. Τα αποτελέσματα της έρευνας αναδεικνύουν στατιστικά ισχυρές διαφορές των μέσων όρων των παιδιών στο Ερωτηματολόγιο Δυνατοτήτων και Δυσκολιών, μετά την παρέμβαση, οι οποίες, σε συνδυασμό με τα ποιοτικά δεδομένα, καταδεικνύουν μια σημαντική βελτίωση στις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες των παιδιών του δείγματος, στο ευρύτερο κλίμα της τάξης και στην κοινωνική ένταξη και συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες.
Φυσική περιγραφή 376 σ. : έγχρ. εικ., πίν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Class environment
Emotional skills
Social and emotional learning (SEL)
Social skills
Students with special needs and difficulties
Κλίμα σχολικής τάξης
Κοινωνικές δεξιότητες
Κοινωνική και συναισθηματική μάθηση
Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυσκολίες
Συναισθηματικές δεξιότητες
Ημερομηνία έκδοσης 2019-01-23
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 15

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 4