Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η ενσωμάτωση των μαθητών με προβλήματα ακοής στο πλάσιο του δημοτικού σχολείου και η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ αυτών και των συμαθητών τους  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000425326
Τίτλος Η ενσωμάτωση των μαθητών με προβλήματα ακοής στο πλάσιο του δημοτικού σχολείου και η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ αυτών και των συμαθητών τους
Άλλος τίτλος Inclusion of children with hearing impairment in elementary school and social interaction between them and their peers
Συγγραφέας Μυλωνά, Αγγελική
Σύμβουλος διατριβής Κυπριωτάκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Μανωλίτσης Γεώργιος
Μαρκοδημητράκη Μαρία
Περίληψη Η κοινωνική επάρκεια και προσαρμογή αποτελούν ένα ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηριστικό για κάθε μαθητή και κυρίως γι’ αυτούς που φοιτούν στο δημοτικό σχολείο, διότι βρίσκονται στο στάδιο ανάπτυξης της προσωπικότητας τους. Η κοινωνική επάρκεια συμβάλλει στην επικοινωνία των μαθητών είτε μέσω προφορικού είτε γραπτού λόγου, όμως δεν αποτελεί πάντα μια εύκολη υπόθεση μεταξύ των ατόμων. Ιδιαίτερα δύσκολη γίνεται, όταν πρόκειται για μαθητές που παρουσιάζουν προβλήματα με την ακοή τους, με μία δηλαδή από τις βασικότερες αισθήσεις του ατόμου. Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να εξετάσει τις κοινωνικές δεξιότητες των κωφών/βαρήκοων μαθητών και να ερευνήσει το βαθμό που αυτοί μπορούν να αναπτύξουν διαπροσωπικές σχέσεις με τους ακούοντες συμμαθητές τους. Η άποψη αυτή εξετάζεται έμμεσα μέσα από τις εκτιμήσεις των εκπαιδευτικών των μαθητών. Ως ερευνητικό εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιείται το ερωτηματολόγιο, το οποίο συμπληρώνεται από τους εκπαιδευτικούς των μαθητών και αποτελείται από ερωτήσεις 5-βαθμης κλίμακας κλειστού τύπου Likert. Από τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας, που αναλύονται τόσο σε επίπεδο περιγραφικής όσο και επαγωγικής στατιστικής, αξίζει να σημειωθεί ότι οι παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία και η σοβαρότητα της διαταραχής, δεν επηρεάζουν το βαθμό κοινωνικοποίησης των παιδιών με προβλήματα ακοής, ούτε υπάρχει διαφορά στο βαθμό ανάπτυξης των κοινωνικών τους δεξιοτήτων εντός και εκτός σχολικής αίθουσας.
Φυσική περιγραφή [114] σ. : έγχρ. εικ., πίν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Deafness
Hearing impairment
Inclusion
Social competence
Social skills
Βαρηκοΐα
Ενσωμάτωση
Κοινωνικές δεξιότητες
Κοινωνική επάρκεια
Κώφωση
Ημερομηνία έκδοσης 2019
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 17

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 11