Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Ασυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγες : ψυχοκοινωνικές προεκτάσεις και παρεμβάσεις / της Λιακάκου Ανδριάνα.  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000417984
Τίτλος Ασυνόδευτοι ανήλικοι πρόσφυγες : ψυχοκοινωνικές προεκτάσεις και παρεμβάσεις / της Λιακάκου Ανδριάνα.
Άλλος τίτλος Unaccompanied minor refugees : psychosocial effects and interventions
Συγγραφέας Λιακάκου, Ανδριάνα
Σύμβουλος διατριβής Θεμελή, Όλγα
Περίληψη Οι ασυνόδευτοι ανήλικοι αποτελούν μια ξεχωριστή υπό- ομάδα προσφύγων με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ανάγκες. Αν και δεν λείπουν ποτέ από τις προσφυγικές ροές, εντούτοις ενδιαφέρον έχουν προσελκύσει τα τελευταία χρόνια. Ως επί των πλείστων από τη δεκαετία του '90 και μετά άρχισαν τα κράτη να θεσπίζουν ουσιαστική νομοθεσία που να ορίζει την ιδιαίτερη μεταχείριση αυτών των παιδιών, για το καλύτερο όφελος τους. Στην Ελλάδα κάθε χρόνο καταφθάνουν 2.500 ασυνόδευτα παιδιά και οι ξενώνες μπορούν να φιλοξενήσουν μόλις 250. Η χρηματοδότηση τους προέρχεται από το European Refugee Fund ή από τον ενιαίο οικονομικό χώρο. Όπως γίνεται φανερό τα περισσότερα παιδιά βρίσκονται εκτός των δομών φιλοξενίας που έχουν σχεδιαστεί για τις ανάγκες τους και συνεχίζουν να διαμένουν μαζί με ενήλικες. Αυτό τα εκθέτει σε μια περισσότερο κακοποιητική καθημερινότητα, είτε λόγω των άθλιων συνθηκών που είναι επικίνδυνες για την υγεία και την ευημερία, είτε λόγω της έλλειψης παροχών υγείας, εκπαίδευσης και ψυχολογικής υποστήριξης, είτε λόγω της έκθεσης τους στη σεξουαλική κακοποίηση. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι στα κέντρα υποδοχής οι δείκτες βίας είναι ιδιαίτερα αυξημένοι. Λαμβάνοντας υπόψη ότι τα παιδιά αυτά προέρχονται από ένα περιβάλλον, όπου έχουν εκτεθεί σε πολλαπλά τραύματα, αντιλαμβανόμαστε τις επιπτώσεις στην ψυχική υγεία. Τα περισσότερα εκδηλώνουν μετατραυματικό στρες, κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, συμπεριφορικά προβλήματα, κρίσεις ταυτότητας και διαταραχές στον ύπνο. Υπάρχουν, όμως, κάποιοι παράγοντες που μπορούν να βελτιώσουν τη συμπτωματολογία τους. Ξεκινώντας από τον σημαντικότερο παράγοντα, το σχολείο προωθεί την κοινωνικοποίηση και την δημιουργία υποστηρικτικών σχέσεων, βοηθώντας την ενσωμάτωση τους στη νέα ζωή. Η επαφή με άτομα του ίδιου πολιτισμικού υπόβαθρου και η παροχή προγραμμάτων ψυχολογικής και κοινωνικής υποστήριξης είναι, επίσης, βασικής επιρροής συνθήκες. Τα προγράμματα παρέμβασης που δημιουργούνται για τα ασυνόδευτα παιδιά θα πρέπει να έχουν μελετηθεί πριν εφαρμοστούν, ώστε να ανταποκρίνονται πλήρως στις ιδιάζουσες ανάγκες τους, σεβόμενα την αξιοπρέπεια, την πολιτισμική τους ταυτότητα και τις γνωστικές δομές τους.
Φυσική περιγραφή 72 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Discrimination
Interrentions
Legal options
Maltreatment
Psychopathology
Unaccompanied minor
Αποχωρισμός
Ασυνόδευτοι ανήλικοι
Διάκριση
Κακοποίηση
Νομικό πλαίσιο
Παρεμβάσεις
Ψυχοπαθολογία
Ημερομηνία έκδοσης 2016-07-29
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Κοινωνικών Επιστημών--Τμήμα Ψυχολογίας--Πτυχιακές εργασίες
  Τύπος Εργασίας--Πτυχιακές εργασίες
Εμφανίσεις 7

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 0