Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Κόμικς, η Ένατη Τέχνη - λογοτεχνικές υφές, πορεία προς τα σχολικά θρανία και παιδαγωγική εφαρμογή  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Τίτλος Κόμικς, η Ένατη Τέχνη - λογοτεχνικές υφές, πορεία προς τα σχολικά θρανία και παιδαγωγική εφαρμογή
Συγγραφέας Μαραγκουδάκης Νίκος
Περίληψη Η παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα των κόμικς. Το πρώτο μέρος, περιλαμβάνει μια θεωρητική προσέγγιση της Ένατης Τέχνης. Αρχικά, αναζητήσαμε τον ορισμό και τις ιδιαιτερότητές της, την εξέλιξή της από την προϊστορία ως τη σύγχρονη εποχή και την πορεία της στον ελλαδικό χώρο. Ύστερα, είδαμε τους φόβους, τις αντιδράσεις και τις κατηγορίες που εκφράστηκαν για τα κόμικς από μερίδα ερευνητών και επιστημόνων. Το πιο σημαντικό όμως, συνδέσαμε τη λογοτεχνία με την Ένατη Τέχνη και αναδείξαμε την προσφορά της τελευταίας στον εκπαιδευτικό χώρο και τα παιδιά. Εξαιρετικά χρήσιμες για την επίτευξη των παραπάνω αποδείχτηκαν οι θεωρίες της επανανάγνωσης, της συνανάγνωσης και της διαθεματικότητας. Στο δεύτερο μέρος πραγματοποιήθηκε μια ποσοτική έρευνα με ερωτηματολόγιο σε παιδιά και εκπαιδευτικούς δύο δημοτικών σχολείων σε Χανιά και Ρέθυμνο αντίστοιχα. Ο στόχος ήταν να εκμαιεύσουμε τις αντιλήψεις του δείγματος σχετικά με την Ένατη Τέχνη, να εντοπίσουμε τα χαρακτηριστικά που κεντρίζουν το ενδιαφέρον του και να ωθήσουμε τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιήσουν τα κόμικς στο σχολείο, καθώς φαίνεται ότι έχουν τη δυνατότητα να ωφελήσουν ποικιλοτρόπως τους μαθητές σε διάφορα γνωστικά αντικείμενα. Τέλος, το τρίτο κομμάτι της εργασίας συνθέτουν προτάσεις παιδαγωγικής εφαρμογής τριών επιλεγμένων κόμικς. «Αστερίξ & Οβελίξ», «Maus» και «Ερωτόκριτος» είναι τα έργα που ξεχωρίσαμε. Τα κριτήρια επιλογής ήταν η παιδαγωγική τους καταλληλότητα και το τρίπτυχο ιστορικότητα – επικαιρότητα – διαχρονικότητα. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού κρίνεται καθοριστικός τόσο στην επιλογή όσο και τον τρόπο αξιοποίησης των κατάλληλων έργων. Λέξεις – κλειδιά: κόμικς, ένατη τέχνη, λογοτεχνία, συνανάγνωση, επανανάγνωση, διαθεματικότητα, παιδαγωγική εφαρμογή, παιδαγωγική καταλληλότητα, ιστορικότητα, διαχρονικότητα, επικαιρότητα
Γλώσσα Ελληνικά
Ημερομηνία έκδοσης 2018-10-09
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 46

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 1