Στην παρούσα εργασία έχουν σχεδιαστεί και μελετηθεί αλγόριθμοι κατανομής φόρτου και διαχείρισης δεδομένων που στηρίζονται στην οικονομία τιμών. Καταναλωτές της οικονομίας θεωρούνται δοσοληψίες, οι οποίες αγοράζουν αγαθά (υπολογιστικό χρόνο, εύρος επικοινωνίας) για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Προμηθευτές της οικονομίας θεωρούνται οι κόμβοι του συστήματος, οι οποίοι εμπορεύονται τα τοπικά τους αγαθά και στοχεύουν στη μεγιστοποίηση των κερδών τους.
Συγκεκριμένα στην οικονομία κατανομής φόρτου εργασιών, οι καταναλωτές ομαδοποιούνται με βάση τις υπολογιστικές τους προτιμήσεις και αγοράζουν αγαθά, επιδιώκοντας την ελαχιστοποίηση του κόστους της ομάδας. Οι προμηθευτές διαμορφώνουν τις τιμές των αγαθών τους ανάλογα με την ζήτηση. Η ζήτηση εκφράζει τον φόρτο εργασιών που συσσωρεύεται σε κάθε κόμβο.
Στην οικονομία διαχείρισης δεδομένων οι καταναλωτές ομαδοποιούνται και αγοράζουν αγαθά επιδιώκοντας την ελαχιστοποίηση του κόστους της ομάδας. Ως κόστος θεωρείται πάλι ο μέσος χρόνος απόκρισης της ομάδας των δοσοληψιών. Οι προμηθευτές πουλούν τα τοπικά τους αγαθά, επιδιώκοντας την μεγιστοποίηση των προσωπικών τους κερδών. Οι προμηθευτές έχουν τη δυνατότητα σε τακτά χρονικά διαστήματα να ενοικιάζουν αγαθά (δεδομένα) τα οποία δεν διαθέτουν τοπικά και τα οποία πιστεύουν ότι θα τους αποφέρουν κέρδη στο άμεσο μέλλον. Η τιμή του ενοικίου είναι συνάρτηση της ζήτησης που παρατηρείται στο σύστημα για το συγκεκριμένο αγαθό. Οι τιμές των αγαθών και των αντιγράφων διαμορφώνονται με βάση τη ζήτηση των αγαθών (συσσωρευμένος φόρτος συστήματος) και την προσφορά (υπολογιστικές ικανότητες) των προμηθευτών.
Οι οικονομικοί αλγόριθμοι που σχεδιάστηκαν αποτέλεσαν τους αλγορίθμους δρομολόγησης σε πειράματα προσομοιώσεων, τα οποία διεξήχθηκαν στον προσομοιωτή TPSim (transaction processing simulator) [22]. Στα πειράματα αυτά χρησιμοποιήθηκαν διάφορα συστήματα επεξεργασίας δοσοληψιών. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων των πειραμάτων οδήγησε στη διαμόρφωση συμπερασμάτων για την απόδοση και τη συμπεριφορά (κάτω από διαφορετικές συνθήκες) των οικονομικών αλγορίθμων.
Η εργασία αυτή δομείται στα ακόλουθα κεφάλαια ως εξής: Στο Κεφάλαιο 2 περιγράφεται ο προσομοιωτής συστημάτων επεξεργασίας δοσοληψιών TPSim [22] και αναφέρονται οι προσθήκες που έγιναν στον προσομοιωτή ώστε να μπορεί να υποστηρίξει το οικονομικό περιβάλλον εργασίας.
Το Κεφάλαιο 3 αναφέρεται στην οικονομία κατανομής φόρτου. Συγκεκριμένα στο υποκεφάλαιο 3.1 περιγράφονται οι τρεις οικονομικοί αλγόριθμοι δρομολόγησης δοσοληψιών, ECO, COMM, SQRD. Στο υποκεφάλαιο 3.2 περιγράφονται τα συστήματα επεξεργασίας δοσοληψιών που χρησιμοποιήθηκαν στις προσομοιώσεις ενώ στο υποκεφάλαιο 3.3 αναλύονται τα αποτελέσματα τον προσομοιώσεων αυτών. Στο υποκεφάλαιο 3.4 χρησιμοποιείται ανάλυση στατικών μοντέλων με βάση τη θεωρία ουρών, για να πιστοποιηθούν κάποια από τα αποτελέσματα, ενώ το υποκεφάλαιο 3.5 αποτελεί επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας.
Το Κεφάλαιο 4 αναφέρεται στην οικονομία διαχείρισης δεδομένων. Η δόμησή του είναι ανάλογη μ'αυτή του Κεφαλαίου 3. Στο υποκεφάλαιο 4.1 περιγράφεται ο οικονομικός αλγόριθμος διαχείρισης δεδομένων και δρομολόγησης δοσοληψιών DRR, στο υποκεφάλαιο 4.2 περιγράφονται τα συστήματα επεξεργασίας δοσοληψιών που χρησιμοποιήθηκαν στις προσομοιώσεις, ενώ στο υποκεφάλαιο 4.3 αναλύονται τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων αυτών. Στο υποκεφάλαιο 4.4 αποτελεί επισκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας.
Στο Κεφάλαιο 5 συνοψίζονται συμπεράσματα που αποκομίθηκαν από αυτή την εργασία και δίνονται οι επεκτάσεις και οι μελλοντικές ερευνητικές κατευθύνσεις αυτής της εργασίας.
Οι προσθήκες που πραγματοποιήθηκαν στον προσομοιωτή TPSim για την υποστήριξη ενός οικονομικού περιβάλλοντος εργασίας, ο σχεδιασμός και η μελέτη της οικονομίας κατανομής φόρτου και της οικονομίας διαχείρισης δεδομένων αποτελούν την συνεισφορά της παρούσας εργασίας.