|
Κωδικός Πόρου |
000460283 |
Τίτλος |
Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες στα μαθηματικά και η σύνδεσή τους με τις επιτελικές λειτουργίες σε παιδιά μέσης παιδικής ηλικίας |
Άλλος τίτλος |
Specific Learning Disabilities in mathematics and their relation to executive functions in middle childhood children |
Συγγραφέας
|
Χαιρέτη, Στέλα
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Μαρκοδημητράκη Μαρία
|
Περίληψη |
Η δυσαριθμησία ή ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά είναι μια μαθησιακή
διαταραχή που χαρακτηρίζεται από αδυναμία στην κατανόηση μαθηματικών εννοιών
και από σοβαρά ελλείμματα στην κατάκτηση μαθηματικών δεξιοτήτων. Πρόκειται για
μια πρωτογενή αναπτυξιακή γνωστική διαταραχή της παιδικής ηλικίας που
εκδηλώνεται με διαταραχή στην αριθμητική ικανότητα και επηρεάζει κάθε χρόνο ένα
σημαντικό ποσοστό μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στο ελληνικό και παγκόσμιο
σχολικό σύστημα. Οι επιτελικές ή εκτελεστικές λειτουργίες (ΕΛ), αφετέρου, αφορούν
σε γνωσιακές λειτουργίες ανώτερου επιπέδου και εμπλέκονται στην εκτέλεση στόχων
και την εμπρόθετη συμπεριφορά του ατόμου, συμπεριλαμβανομένου του συνόλου των
γνωστικών ικανοτήτων που είναι απαραίτητες για τη αναγνώριση και την επίτευξη ενός
στόχου. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να αναδείξει μια πιθανή σχέση ανάμεσα στις
επιτελικές λειτουργίες των παιδιών μέσης παιδικής ηλικίας και στην παρουσία και τη
σοβαρότητα της ειδικής μαθησιακής δυσκολίας στα μαθηματικά. Στο πρώτο μέρος
γίνεται μια θεωρητική ανασκόπηση στις έννοιες των μαθησιακών δυσκολιών και της
δυσαριθμησίας, το προφίλ των μαθητών με μαθηματικές δυσκολίες και τα ιδιαίτερα
χαρακτηριστικά τους. Ακολουθεί η θεωρητική ανασκόπηση του όρου των
εκτελεστικών λειτουργιών και η σχέση που ενδεχομένως εμφανίζουν με τις μαθησιακές
δυσκολίες και τα μαθηματικά. Κατόπιν, στο ερευνητικό μέρος περιγράφονται
αναλυτικά η μεθοδολογία, το ερευνητικό σχέδιο, η δειγματοληψία και τα εργαλεία
συλλογής δεδομένων ΑΞΕΛ (Τεστ αξιολογησης επιτελικών λειτουργιών) και ΑΣΥΠ
(Τεστ ανίχνευσης και αξιολόγησης της συγκέντρωσης και της προσοχής). Ακολουθεί
στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχθηκαν, τα οποία συζητούνται και
αναλύονται στα συμπεράσματα. Τέλος, αναφέρονται κάποιοι περιορισμοί και κριτική
επί της έρευνας και μελλοντικές κατευθύνσεις που μπορούν να αναδειχθούν.
|
Φυσική περιγραφή |
65, 18 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Dyscalculia |
|
Executive functions |
|
Learning disabilities |
|
Math disability |
|
Math disorder |
|
Mathematics |
|
Specific learning disability in mathematics |
|
Δυσαριθμησία |
|
Ειδική μαθησιακή δυσκολία στα μαθηματικά |
|
Εκτελεστικές λειτουργίες |
|
Επιτελικές λειτουργίες |
|
Μαθηματικά |
|
Μαθησιακές δυσκολίες |
Ημερομηνία έκδοσης |
2023 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
345 |