Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η επίδραση της διδυμίας στην ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών : μια συγκριτική μελέτη σε δίδυμα και μη δίδυμα παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000451307
Τίτλος Η επίδραση της διδυμίας στην ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών : μια συγκριτική μελέτη σε δίδυμα και μη δίδυμα παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών
Άλλος τίτλος The effect of twinning on psychomotor development of childen : a comparative study on twins and non-twin of ages between 4- to 6-years old
Συγγραφέας Καλημέρη, Ελένη-Άννα
Σύμβουλος διατριβής Μαρκοδημητράκη Μαρία
Μέλος κριτικής επιτροπής Λιναρδάκης Μιχάλης
Τρούλη Καλλιόπη
Περίληψη Η ψυχοκινητική ανάπτυξη αποτελεί σημαντικό τομέα της ολόπλευρης ανάπτυξης του ατόμου. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται προσπάθεια διερεύνησης της ψυχοκινητικής ανάπτυξης και συσχέτισής της με διάφορους παράγοντες, όπως η διδυμία. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η διερεύνηση και η σύγκριση της ψυχοκινητικής ανάπτυξης δίδυμων και μη δίδυμων παιδιών ηλικίας 4 έως 6 ετών. Κατά την ανασκόπηση της βιβλιογραφίας εντοπίστηκε ένα ερευνητικό κενό σχετικά με μελέτες που αφορούν την ψυχοκινητική ανάπτυξη των δίδυμων παιδιών, καθώς μόλις τα τελευταία χρόνια το ενδιαφέρον των μελετητών έχει στραφεί προς τη διερεύνηση της συγκεκριμένης θεματικής. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν συνολικά 38 παιδιά ηλικίας 4 έως 6 ετών, εκ των οποίων οι 18 ήταν δίδυμοι και οι υπόλοιποι μη δίδυμοι. Οι υποθέσεις της παρούσας έρευνας ήταν οι εξής: 1) ο παράγοντας διδυμία σχετίζεται με την ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών ηλικίας 4 έως 6 ετών, 2) η σειρά γέννησης των διδύμων σχετίζεται με την ψυχοκινητική τους ανάπτυξη, 3) η ηλικία σχετίζεται με την ψυχοκινητική ανάπτυξη των δίδυμων και μη δίδυμων παιδιών, 4) υπάρχουν διαφορές φύλου σε κάθε ομάδα παιδιών και 5) τα κορίτσια και των δύο ομάδων είναι πιο ανεπτυγμένα ψυχοκινητικά. Για τη μελέτη της κινητικής ανάπτυξης των παιδιών χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Peabody Development Motor Scales-2. Επιπλέον, χρησιμοποιήθηκε ένα ερωτηματολόγιο ψυχοκινητικής ανάπτυξης, το οποίο συμπληρώθηκε από τους γονείς. Τα αποτελέσματα των δεδομένων από το ερωτηματολόγιο των γονιών έδειξαν πως η διδυμία σχετίζεται με την ψυχοκινητική ανάπτυξη των παιδιών, στον τομέα της αδρής κινητικότητας, καθώς οι δίδυμοι είχαν στατιστικά σημαντικά χαμηλότερα σκορ συγκριτικά με τα μη δίδυμα παιδιά. Ακόμη, βρέθηκε θετική συσχέτιση μεταξύ της ηλικίας και της λεπτής και αδρής κινητικότητας των παιδιών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι τα μη δίδυμα παιδιά προσχολικής ηλικίας έχουν ένα μικρό προβάδισμα στην ανάπτυξη της αδρής τους κινητικότητας. Η μελέτη της ψυχοκινητικής ανάπτυξης δίδυμων και μη δίδυμων παιδιών θα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση της γενικότερης ανάπτυξης των παιδιών και των παραγόντων που συμβάλουν σε αυτήν. Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας μπορούν να αξιοποιηθούν στην εκπαιδευτική κοινότητα και να αποτελέσουν αφετηρία για την αξιολόγηση των ψυχοκινητικών δεξιοτήτων δίδυμων και μη δίδυμων παιδιών προσχολικής ηλικίας με στόχο την ενίσχυση της πορείας της ψυχοκινητικής τους ανάπτυξης.
Φυσική περιγραφή 102 σ. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Fine motor skills
Gross motor skill
Motor development
Psychomotor development
Twins
Αδρή κινητικότητα
Δίδυμοι
Κινητική ανάπτυξη
Λεπτή κινητικότητα
Ψυχοκινητική ανάπτυξη
Ημερομηνία έκδοσης 2022-09-12
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 417

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Κατέβασμα Εγγράφου
Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 34