Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Γλωσσικές και πραγματολογικές δεξιότητες παιδιών πρώτης σχολικής και προσχολικής ηλικίας, που σχετίζονται με την κατανόηση-διαμόρφωση επικοινωνιακών ρόλων και την παραγωγή αφηγηματικού λόγου  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000402373
Τίτλος Γλωσσικές και πραγματολογικές δεξιότητες παιδιών πρώτης σχολικής και προσχολικής ηλικίας, που σχετίζονται με την κατανόηση-διαμόρφωση επικοινωνιακών ρόλων και την παραγωγή αφηγηματικού λόγου
Άλλος τίτλος Linguistic and pragmatic skills in early childhood related to social- communicative roles and narrative speech ability
Συγγραφέας Φιοράκη, Μαρία
Σύμβουλος διατριβής Σίμος, Παναγιώτης
Μέλος κριτικής επιτροπής Καφέτσιος, Κωνσταντίνος
Οικονόμου Ηλίας
Περίληψη Πολλές μελέτες δείχνουν ότι τα παιδιά που εμφανίζουν ελλείμματα σε επικοινωνιακές δεξιότητες αποτελούν ομάδα υψηλού κινδύνου για εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών και σχολική αποτυχία. Τέτοιου είδους ελλείμματα μπορεί να σχετίζονται είτε με αδυναμία κατανόησης της σκέψης του άλλου (θεωρία του νου) είτε με αδυναμίες συγκέντρωσης (ελλείμματα στις επιτελικές λειτουργίες). Επίσης οι αδυναμίες αυτές θα μπορούσαν να συνδεθούν με διαταραχές όπως οι Διαταραχές του Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) ή η Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής ή/και Υπερκινητικότητα (ΔΕΠ-Υ). Η συγκεκριμένη μελέτη κινήθηκε στα πλαίσια της πιλοτικής φάσης της ερευνητικής μελέτης «Προβλεπτικοί δείκτες για τη μάθηση του γραπτού λόγου στις πρώτες τάξεις του Ελληνικού Δημοτικού Σχολείου». Εξετάστηκαν 250 παιδιά 4-7 ετών ,που φοιτούσαν στο προνήπιο, στο νηπιαγωγείο και στην πρώτη τάξη από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας (αστικές, ημιαστικές και αγροτικές). Τα παιδιά αξιολογήθηκαν μεταξύ άλλων στους τομείς του λεξιλογίου, της πραγματολογίας και της αφήγησης. Τα δεδομένα των δοκιμασιών από αυτό το δείγμα παιδιών χρησιμοποιήθηκαν ώστε να γίνει μία ανάλυση στην κατεύθυνση της οριοθέτησης του αναπτυξιακού πλαισίου των δύο σειρών ικανοτήτων (πραγματολογικών και γλωσσικών). Δηλαδή διερευνάται ο βαθμός στον οποίο αυτές οι δύο σειρές ικανοτήτων επηρεάζονται από την ηλικία. Ο πρώτος επιμέρους στόχος της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση βασικών ψυχομετρικών χαρακτηριστικών μίας πραγματολογικής δοκιμασίας. Ειδικότερα εξετάστηκε η εσωτερική δομή της κλίμακας για την παράλληλη αλλά σχετικά ανεξάρτητη εκτίμηση δύο επιμέρους διαστάσεων: έκφραση των συναισθημάτων και διατήρηση-διόρθωση συζήτησης. Ένα δεύτερο ερώτημα αφορά στο εάν μπορεί η αναπτυξιακή πορεία μέσα στο συγκεκριμένο ηλικιακό εύρος να περιγραφεί σαν διαμεσολαβητική σχέση, προσδιοριζόμενη από τις επιδόσεις στις άλλες δοκιμασίες, του λεξιλογίου (προσληπτικό λεξιλόγιο, κατονομασία εικόνων και ορισμός λέξεων) και της αφήγησης (2 ιστορίες με αναδιήγηση και άλλες δύο με ελεύθερη αφήγηση).
Φυσική περιγραφή 51 σ. : πιν. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα Autistic spectrum disorders
Language development
Pragmatic skills
Theory of mind
Ημερομηνία έκδοσης 2016-07-19
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Υγείας--Τμήμα Ιατρικής--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
  Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
Εμφανίσεις 80

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 33