Περίληψη |
Η μέτρηση της ικανοποίησης των ενδιαφερομένων, και ειδικότερα των γονέων που
επισκέπτονται μια δημόσια υπηρεσία υγείας, με σκοπό την διεξαγωγή
συμπερασμάτων για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, κρίνεται στις μέρες
μας αναγκαία και αναπόφευκτη.
Σκοπός της μελέτης αυτής είναι η διερεύνηση της ικανοποίησης των γονέων παιδιών
με ΔΕΠ-Υ, όσον αφορά τη διάγνωση και την θεραπεία της διαταραχής, από τις
υπηρεσίες που προσφέρονται από τον δημόσιο τομέα. Συγκεκριμένα, θα αξιολογηθεί
το κλινικό έργο, οι διοικητικές- διαχειριστικές διαδικασίες και η θεραπευτική
διαδικασία από μια δημόσια υπηρεσία, το Κοινοτικό Κέντρο Ψυχικής Υγείας Παιδιών
και Εφήβων.
Υλικό- μέθοδος: Για την εκτίμηση της ικανοποίησης χρησιμοποιήθηκε ειδικό
ερωτηματολόγιο το οποίο συμπλήρωσαν 91 άτομα, οι οποίοι ήταν γονείς που
επισκέπτονταν το Κέντρο, κατά την διάρκεια του μήνα Μαΐου 2020
Αποτελέσματα: Η πλειοψηφία των ερωτώμενων γονέων του δείγματος εμφανίζεται
ικανοποιημένοι (61,5%). Ελάχιστα ικανοποιημένοι δήλωσαν 7 γονείς (7,7%) του
δείγματος, ενώ και 28 γονείς (30,8%) δήλωσαν πολύ ικανοποιημένοι από την
δημόσια υπηρεσία. Όσον αφορά την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών
χαρακτηρίστηκε ως αρκετά καλή (60,4%), άριστη από 23 άτομα (25,3%), ενώ μόλις
1 άτομα (1,1%) δηλώνει καθόλου καλή ποιότητα υπηρεσιών. Οι λαμβανόμενες υπηρεσίες είναι οι επιθυμητές όπως δηλώνουν 38 άτομα (41,8%) ως «απολύτως ναι»
και 49 άτομα (53,8%) ως «σε γενικές γραμμές». Οι προσφερόμενες υπηρεσίες της
Γραμματείας ήταν ικανοποιητικές «πάντα» για 40 ερωτώμενους (44,8%), ενώ τις
περισσότερες φορές για 44 ερωτώμενους (48,4%). Η επιλογή «πολύ ακατάλληλα»
δηλώθηκε μόνο από 2 άτομα (16,5%).
Συμπεράσματα: Ένα μεγάλο ποσοστό γονέων εμφανίζεται ικανοποιημένο από τις
υπηρεσίες του Κέντρου, ενώ ένα πολύ μικρό ποσοστό εμφανίζεται ελάχιστα
ικανοποιημένο. Τα αποτελέσματα της παρούσης μελέτης είναι τόσο χρήσιμα για το
θεραπευτικό όσο και το διοικητικό προσωπικό, δεδομένου ότι η κρίση των γονέων
για τις προσφερόμενες υπηρεσίες προσφέρει ένα σημαντικό μηχανισμό
ανατροφοδότησης. Θα μπορούσε να προταθεί η σταθερή χρήση ερωτηματολόγιων για
αξιολόγηση των υπηρεσιών ετησίως, ώστε να υπάρξει συζήτηση και βελτίωση τυχόν
αρνητικών αξιολογήσεων.
|