|
Κωδικός Πόρου |
000427314 |
Τίτλος |
Διερεύνηση του τρόπου επιχειρηματολογίας φοιτητών ΠΤΔΕ σε σχέση με κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα |
Συγγραφέας
|
Μαρκάκη, Μαρία
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Σταύρου, Δημήτρης
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Τζανάκης Κωνσταντίνος
Κούρκουλος Μιχάλης
|
Περίληψη |
Η αξία των κοινωνικοεπιστημονικών ζητημάτων στη διδασκαλία των φυσικών επιστημών, έγκειται στην επίτευξη στόχων όπως είναι ο επιστημονικός γραμματισμός, αλλά και στην εμπλοκή του ατόμου με ανώτερες διαδικασίες σκέψης, όπως είναι η επιχειρηματολογία. Το να μπορεί το άτομο να επιχειρηματολογεί βασισμένο σε αποδείξεις είναι ένας από τους βασικούς στόχους του επιστημονικού γραμματισμού. Ένα πλαίσιο για τη διαπραγμάτευση των ζητημάτων αυτών δίνεται μέσω της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας, που αποτελείται από έξι διαστάσεις και δίνει τη δυνατότητα διερεύνησης των ζητημάτων αυτών με σφαιρικό τρόπο.
Προκειμένου οι μελλοντικοί εκπαιδευτικοί να μπορέσουν να αξιοποιήσουν τα ζητήματα αυτά κατά τη διδασκαλία τους, είναι σημαντικό να εμπλακούν οι ίδιοι με τα ζητήματα αυτά και να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο τα αντιλαμβάνονται. Η διαπραγμάτευση των ζητημάτων αυτών είναι δύσκολη και απαιτητική ωστόσο δίνουν τη δυνατότητα πρόσβασης και εξέλιξης των ικανοτήτων επιχειρηματολογίας. Μέσω των εκθεμάτων δίνεται ένα περιβάλλον το οποίο μεγιστοποιεί το βαθμό εμπλοκής των ατόμων με το θέμα το οποίο είναι υπό διαπραγμάτευση.
Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση του τρόπου που φοιτητές παιδαγωγικού τμήματος δημοτικής εκπαίδευσης επιχειρηματολογούν πάνω στα κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα πλαισιωμένα από τις πτυχές της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας μέσω εκθεμάτων που προάγουν αυτές τις πτυχές.
Το δείγμα της έρευνας αποτελούσαν 16 φοιτητές ΠΤΔΕ που βρίσκονταν στο 3ο και 4ο έτος των σπουδών τους. Τα εκθέματα που χρησιμοποιήθηκαν για την υλοποίηση του διδακτικού πειράματος στους φοιτητές είχαν κατασκευαστεί από φοιτητές του ΠΤΔΕ στα πλαίσια σεμιναρίου για ζητήματα που αφορούν την κοινωνία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχει μια συσχέτιση ανάμεσα στο επιστημονικό περιεχόμενο και τον τρόπο που εκφράζουν την άτυπη λογική τους οι φοιτητές καθώς και τα επιχειρήματα τους.
|
Φυσική περιγραφή |
109 σ. : εικ., πίν. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Argumentation |
|
Exhibits |
|
Informal reasoning |
|
RRI |
|
Scientific evidence |
|
Socioscientific issues |
|
Άτυπη λογική |
|
Εκθέματα |
|
Επιστημονικές αποδείξεις |
|
Επιχειρηματολογία |
|
Κοινωνικοεπιστημονικά ζητήματα |
|
Υπεύθυνη έρευνα και καινοτομία |
Ημερομηνία έκδοσης |
2019-01-24 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
393 |