|
Κωδικός Πόρου |
000441206 |
Τίτλος |
Σχεδιασμός, υλοποίηση και αποτίμηση προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για την διδασκαλία της φυσικής : η ενότητα "Φως - Στ' Δημοτικού" |
Άλλος τίτλος |
Design, implementation and evaluation of distance training for Primary Education teachers for the teaching of physics |
Συγγραφέας
|
Αναστασάκης, Νικόλαος
|
Σύμβουλος διατριβής
|
Παπαβασιλείου Ευάγγελος
|
Μέλος κριτικής επιτροπής
|
Αναστασιάδης Παναγιώτης
Μανταδάκης Ευάγγελος
|
Περίληψη |
Η παρούσα εργασία σκοπεύει στην δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, κατάλληλου για να
υποστηρίξει την εξ αποστάσεως επιμόρφωση δασκάλων στην διδασκαλία των Φυσικών
Επιστημών (Φ.Ε.) της Στ’ Τάξης του Δημοτικού Σχολείου. Επικεντρώνεται στην ενότητα
“Φως” και εφαρμόζεται πιλοτικά σε εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (Π.Ε.)
ώστε να αποτιμηθεί και να χρησιμοποιηθεί στο μέλλον ως βάση δημιουργίας ενός συνολικού
επιμορφωτικού “πακέτου”.
Αρχικά μέσω ερωτηματολογίου που διανέμεται σε εκπαιδευτικούς Π.Ε., γίνεται διερεύνηση
σχετικά με: α) το γνωστικό τους επίπεδο σε αντικείμενα των Φ.Ε. β) τις διδακτικές μεθόδους
που εφαρμόζουν κατά την διδασκαλία των Φ.Ε. στο Δημοτικό γ) τις απόψεις τους για την
αναγκαιότητα επιμόρφωσης τους δ) την χρονική διαθεσιμότητά τους για παρακολούθηση
μιας επιμορφωτικής διαδικασίας. Τα συμπεράσματα από την επεξεργασία των απαντήσεων
λαμβάνονται υπόψιν στην δομή, την μορφή, την έκταση και τον χρονικό προγραμματισμό
του επιμορφωτικού υλικού. Για την δημιουργία του εφαρμόζονται οι αρχές της εξΑΕ, ενώ
λαμβάνονται υπόψιν οι ιδιαιτερότητες της εκπαίδευσης ενηλίκων και μάλιστα
εκπαιδευτικών.
Στο υλικό περιλαμβάνονται: α) βασικά στοιχεία θεωρίας β) επιλεγμένα παραδείγματα
πειραματικών δραστηριοτήτων (πραγματικών και εικονικών) γ) χρήσιμες εργαστηριακές
τεχνικές και προτάσεις για χρήση απλών υλικών δ) δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης. Μετά
την ολοκλήρωση της επιμορφωτικής διαδικασίας, οι επιμορφούμενοι υλοποιούν ασύγχρονη
δραστηριότητα και την παρουσιάζουν στην ολομέλεια, κατά την διάρκεια τηλεδιάσκεψης.
Εκεί γίνεται συζήτηση και λήψη της σχετικής ανατροφοδότησης.
Η συνολική επιμορφωτική διαδικασία διαρκεί δύο εβδομάδες. Το μοντέλο που ακολουθείται
είναι αυτό της ασύγχρονης μελέτης η οποία υποστηρίζεται από σύγχρονες συναντήσεις
(τηλεδιασκέψεις). Η αποτίμηση γίνεται με ποιοτική ανάλυση ερωτηματολογίου που
συμπληρώνουν οι εκπαιδευόμενοι μετά το πέρας της διαδικασίας.
Η ύπαρξη επιμορφωτικού υλικού το οποίο μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς και να
αναπροσαρμόζεται κατάλληλα, στο οποίο θα μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ανατρέχουν ανά πάσα στιγμή, θα συμβάλει στην μείωση του ελλείμματος που παρατηρείται στην διδασκαλία
των Φ.Ε. στο Δημοτικό.
|
Φυσική περιγραφή |
124 σ. ; 30 εκ. |
Γλώσσα |
Ελληνικά |
Θέμα |
Distance learning |
|
Hands-on educational activities in science |
|
Primary School teachers training |
|
Science reeducation |
|
Όραση |
|
Διάθλαση |
|
Εικονικό εργαστήριο |
|
ΕξΑΕ |
|
Επιμόρφωση δασκάλων |
|
Εργαστηριακές δραστηριότητες |
|
Προσομοιώσεις φυσικής |
|
Φυσικές επιστήμες |
|
Φως |
Ημερομηνία έκδοσης |
2020-12-27 |
Συλλογή
|
Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
|
Τύπος Εργασίας--Μεταπτυχιακές εργασίες ειδίκευσης
|
Εμφανίσεις |
378 |