Your browser does not support JavaScript!

Αρχική    Η χρήση των ΤΠΕ για τη διδασκαλία των Ρεαλιστικών Μαθηματικών στην προσχολική εκπαίδευση  

Αποτελέσματα - Λεπτομέρειες

Προσθήκη στο καλάθι
[Προσθήκη στο καλάθι]
Κωδικός Πόρου 000399484
http://
Τίτλος Η χρήση των ΤΠΕ για τη διδασκαλία των Ρεαλιστικών Μαθηματικών στην προσχολική εκπαίδευση
Άλλος τίτλος The use of ICT for teaching Realistic Mathematics in preschool education
Συγγραφέας Παπαδάκης, Σταμάτιος
Σύμβουλος διατριβής Νικόλαος Ζαράνης
Περίληψη Σκοπός της παρούσας διατριβής ήταν να διερευνήσει και να συγκρίνει την επίδραση που ασκούν στην ανάπτυξη της γενικής και ειδικής μαθηματικής ικανότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας, δύο τεχνικές διδασκαλίας: η τεχνική της διδασκαλίας με τη χρήση υπολογιστών και η τεχνική της διδασκαλίας με τη χρήση έξυπνων φορητών συσκευών (υπό την μορφή ταμπλετών), οι οποίες εφαρμόστηκαν κατά τη διδασκαλία των Μαθηματικών και ειδικότερα των Ρεαλιστικών Μαθηματικών στην προσχολική τάξη. Με τον όρο «γενική μαθηματική ικανότητα» αναφερόμαστε στην ικανότητα των νηπίων στην προφορική αρίθμηση, στην καταμέτρηση (απαρίθμηση) αντικειμένων, στη διαδοχή, γραφή και ανάγνωση αριθμών, στην εκτέλεση των πράξεων της πρόσθεσης, της αφαίρεσης με χρήση μονοψήφιων αριθμών, καθώς και στις ικανότητές τους σχετικά με τη λύση προβλήματος. Με τον όρο «ειδική μαθηματική ικανότητα» ορίζουμε την ικανότητα των νηπίων στην εκτέλεση των πράξεων της πρόσθεσης και της αφαίρεσης, αλλά και στη λύση ενός προβλήματος με σημασιολογική δομή, όπως για παράδειγμα, προβλήματα θετικού ή αρνητικού μετασχηματισμού με άγνωστη την τελική κατάσταση. Επιπλέον, βασικός σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξετάσει, εάν η επίδραση που ασκούν οι δύο τεχνικές διδασκαλίας, επηρεάζεται από γνωστικούς και λοιπούς παράγοντες, οι οποίοι σχετίζονται με την ανάπτυξη της μαθηματικής ικανότητας των παιδιών. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 365 προνήπια και νήπια, τα οποία φοιτούσαν σε 21 τάξεις Νηπιαγωγείων των νομών Ηρακλείου και Ρεθύμνου. Για τη διερεύνηση των βασικών σκοπών της διατριβής πραγματοποιήθηκε μία πειραματική παρέμβαση, η οποία περιλάμβανε δύο πειραματικές ομάδες και μία ομάδα ελέγχου. Τα νήπια τόσο στην πρώτη όσο και στη δεύτερη πειραματική ομάδα διδάχθηκαν τα Μαθηματικά σύμφωνα με τις αρχές της Ρεαλιστικής Μαθηματικής Εκπαίδευσης σε συνδυασμό με τη χρήση κατάλληλου εκπαιδευτικού λογισμικού το οποίο ανάλογα με την πειραματική ομάδα, «έτρεχε» είτε σε υπολογιστές είτε σε ταμπλέτες. Η ομάδα ελέγχου διδάχθηκε τα Μαθηματικά σύμφωνα με την παραδοσιακή μέθοδο, ακολουθώντας τη φιλοσοφία και τις παιδαγωγικές αρχές του Προγράμματος Σπουδών για το Νηπιαγωγείο. Τα αποτελέσματα της παρούσας μελέτης έδειξαν ότι οι δύο διδακτικές τεχνικές συμβάλλουν σημαντικά στην ανάπτυξη της γενικής και της ειδικής μαθηματικής ικανότητας των παιδιών προσχολικής ηλικίας. Ωστόσο, η τεχνική της διδασκαλίας με τη χρήση των ταμπλετών σε σύγκριση με την τεχνική της διδασκαλίας με τη χρήση των υπολογιστών, συνέβαλε σε σημαντικά υψηλότερο βαθμό στην 11 ανάπτυξη της γενικής και ειδικής μαθηματικής ικανότητας των παιδιών. Επιπλέον, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι δεν υπήρχαν παράγοντες οι οποίοι διαφοροποίησαν την επίδραση που οι δύο διδακτικές τεχνικές άσκησαν στην ανάπτυξη της γενικής και ειδικής μαθηματικής ικανότητας των παιδιών.
Φυσική περιγραφή 2 v. ; 30 εκ.
Γλώσσα Ελληνικά
Θέμα ICT
Preschool education
Realistic mathematical education
Προσχολική εκπαίδευση
Ρεαλιστικά Μαθηματικά
ΤΠΕ
Ημερομηνία έκδοσης 2015
Συλλογή   Σχολή/Τμήμα--Σχολή Επιστημών Αγωγής--Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης--Διδακτορικές διατριβές
  Τύπος Εργασίας--Διδακτορικές διατριβές
Εμφανίσεις 283

Ψηφιακά τεκμήρια
No preview available

Προβολή Εγγράφου
Εμφανίσεις : 164